Nu mai scapi fără să plătești pentru YouTube: reclamele agresive au fost doar începutul stresului

Gabriel Peneș 04.10.2022, 14:04
Nu mai scapi fără să plătești pentru YouTube: reclamele agresive au fost doar începutul stresului

Vizionarea gratuită a videoclipurilor pe YouTube este una dintre plăcerile utilizatorilor, „virusată” în ultimii ani de noianul de reclame tot mai agresive. E drept, din 2018, site-ul dedicat conținutului audio-video a introdus opțiunea Premium, ce permite redarea clipurilor fără apariția reclamelor. Dar, în ultima vreme, Google, ce deține YouTube, pare a-i sili pe utilizatori să se îndrepte către opțiunea „cu plată” dacă vor o vizionare la standarde 4K.

Nu mai scapi fără să plătești pentru YouTube

Multă vreme, YouTube a fost raiul amatorilor de clipuri video. Dar, treptat, clipurile au început să fie fragmentate tot mai des de materiale publicitare. Ca să scapi de ele, site-ul a lansat, în 2018, pachetul YouTube Premium, unde clipurile pot fi vizionate fără apariția acelor reclame. În România, opțiunea costă 26 de lei pe lună. În plus, abonații Premium pot descărca clipuri pentru vizionarea off-line ori au acces la YouTube Music.

În ultima vreme, însă, YouTube pare că împinge utilizatorii către plata pentru Premium. Și asta, dacă dorești că vezi clipurile video la standarde de înaltă calitate, cu rezoluții 4 K sau mai mari, scrie engadget.com.  YouTube pare să deruleze un test pentru a vedea dacă utilizatorii sunt dispuși să plătească pentru a mai putea vedea clipurile video în format 4K. Asta cel puțin conform numeroaselor postări care au apărut în ultimele zile pe Reddit și Twitter.

Reclamele agresive au fost doar începutul stresului

Un utilizator de pe Reddit a postat o captură de ecran din YouTube în care apare clar setarea de rezoluţie a clipului: 1080p, 1440p şi 2160p, doar că în dreptul ultimei opţiuni stă scris „Premium/ Tap to Upgrade”. Acolo e un link spre zona în care faci upgrade. Mai mulţi utilizatori au avut parte de aceeaşi opţiune cu plată, dacă doreau să vadă video-urile la rezoluție înaltă.

Google nu a emis vreun comunicat sau declaraţie pe această temă, deci ceea ce vedem aici e un test. Judecând după feedback va decide apoi dacă să adopte acest lucru. Ce e drept pe mobil nu e mare problemă, deoarece nu prea avem ecrane 4K, în afară de telefoanele Sony Xperia, iar lumea de obicei stă pe rezoluţia default. Problema adevărată ar apărea dacă vom începe să plătim pentru 4K şi pe PC sau pe TV, ceea ce ar constitui cu adevărat un impediment pentru mulți utilizatori.

Cu toată promovarea agresivă, YouTube Premium nu a adunat decât 50 de milioane de abonați, de la lansare. Spre comparație Spotify se poate lăuda cu 180 de milioane de utilizatori Premium, în timp ce Netflix are 220 de milioane de abonamente. Noua strategie a celor de la Google a stârnit nemulțumire în rândul utilizatorilor și rămâne de văzut cum vor reacționa aceștia în fața noii provocări create în legătură cu vizionarea clipurilor la rezoluții înalte.

 

 

Recomandare Video Impact.ro
Urmăriți Impact.ro și pe
Gabriel Peneș
- Născut în 1966, absolvent de Istorie, lucrez în presă din 1996       -    Redactor, playtech.ro, 23.06.2021 -       -     Redactor, playsport.ro, 16.01. 2021 - 03.06....