Noul BMW M3 Touring a făcut senzație pe circuitul Nürburgring Nordschleife. Modelul bavarez a devenit cel mai rapid break din lume

Bogdan Bârliga 20.06.2022, 15:45
Noul BMW M3 Touring a făcut senzație pe circuitul Nürburgring Nordschleife. Modelul bavarez a devenit cel mai rapid break din lume

Pentru prima dată în istorie gama BMW M va fi completată cu un model M3 Touring pe care îl vom vedea pentru prima dată în luna iunie la Goodwood Festival of Speed.

Între timp divizia de performanță a dus viitorul model pe celebrul circuit Nürburgring Nordschleife și a reușit să obțină un nou record.

Cel mai rapid break

După cum spuneam nu a existat până acum un BMW M3 Touring și cine își dorea o astfel de mașină produsă de bavarezi trebuia să apeleze la Alpina pentru un model modificat.

La cei 50 de ani de la înfiinţare BMW M GmbH a decis să ofere pentru prima dată și un break cu celebrul logo M, iar de puțin timp au apărut primele informații despre performanțele dinamice.

Pilotul de teste Jörg Weidinger aflat la volanul unui BMW M3 Touring camuflat a parcus cei 20.81 de kilometri ai circuitului Nordschleife în 7:35,060 minute.

Break-ul bavarez a doborât recordul deținut de Mercedes-AMG E63 S varianta break (07.45) și a rulat cu o viteză maximă de 288 km/h.

Iată clipul video cu BMW M3 Touring pe Nordschleife:

Motor similar cu cel de pe M3 și M4

Cel mai probabil BMW M3 Touring va prelua propulsorul folosit și pentru BMW M3 și BMW M4, iar din anunțul oficial este sigur că va exista și o versiune cu accesorii Performance.

Cele două modele dispun de un motor cu șase cilindri în linie cu până la 510 CP și tehnologie M TwinPower Turbo, în timp ce puterea puterea este transferată către roți printr-o transmisie manuală cu 6 trepte sau o transmisie M Steptronic cu 8 trepte cu Drivelogic.

Vom afla toate detaliile tehnice pe 23 iunie 2022 când noul BMW M3 Touring va fi prezentat oficial.

Debut la Goodwood Festival of Speed și pentru BMW M4 CSL

Noul BMW M4 CSL se bazează pe experienţa de curse a BMW M GmbH şi competenţa sa în dezvoltarea sistemului de propulsie şi a şasiului şi a designului uşor.

Propulsorul de 3 ,o litri cu şase cilindri dispuşi în linie de la BMW M4 Competition Coupe a fost punctul de plecare pentru acest motor folosit pe cea mai puternică varianta M4 omologată până în prezent.

Modificările detaliate pentru noul BMW M4 CSL oferă o putere maximă de 550 CP atunci când turaţia atinge 6.250 rpm (o creştere de 40 CP faţă de BMW M4 Competition Coupe) și un cuplul maxim de 650 Nm disponibil de la 2.750 rpm şi până la 5.950 rpm.

BMW M4 CSL poate accelera de la 0 la 100 km/h în 3,7 secunde, în timp ce viteza maximă este limitată electronic la 307 km/h.

Urmăriți Impact.ro și pe