NASA a făcut anunțul. Un asteroid „potențial periculos” se apropie de Pământ. Dimensiunile sale sunt impresionante

Mihnea Tălău 27.04.2022, 20:38

NASA a avertizat că un asteroid „potențial periculos” se apropie de Pământ cu o viteză de 10,39 kilometri pe secundă. Cercetătorii au anunțat că joi, în jurul prânzului asteroidul de tip Apollo 2008 AG33, care a fost detectat pe 27 septembrie 2003, va fi cel mai aproape de Pământ.

Șansele de a se ciocni cu planeta noastă sunt „minime”

În momentul în care va atinge punctul cel mai apropiat de planeta noastră, asteroidul descoperit de Lemmon Survey în ianuarie 2008, va avea 0,02167 unități astronomice, echivalentul a 3.218.688 de kilometri, relatează NASA, care estimează că în următoarele apropieri, programate pentru 2029 și 2045, ar trece la 72.420.480 de kilometri de atmosfera Pământului.

În ciuda dimensiunii, cu un diametru între 350 și 780 de metri , și a vitezei, NASA a clarificat că șansele de a se ciocni cu planeta noastă sunt unele „minime”.

Pe ce da NASA jumatate de miliard de dolari in spatiu. Vrea ca oamenii sa le poata vizita

Dacă va măsura 780 de metri, dimensiunea sa ar fi de două ori mai mare decât înălțimea emblematică Empire State Building de pe Fifth Avenue din New York, 762 de metri, în ciuda acelui care o încoronează, ceea ce o face una dintre cele mai mari roci din spațiu. se apropie de Pământ anul acesta. Cu toate acestea, dacă dimensiunea lui ar fi de 350 de metri, ar fi ca zgârie-nori din Chicago, Aon Center.

Mai mulți asteroizi au ocolit Pământul în ultima perioadă

Un asteroid de aproximativ un kilometru în diametru a trecut, marțea trecută, aproape de Pământ cu o viteză de 76.192 km/h și cu 1,9 milioane de kilometri, potrivit Centrului NASA pentru Studii de Obiecte Apropiate de Pământ. Respectiva agenție este cea care studiază cometele și asteroizii potențial periculoși.

Un asteroid uriaș, mai mare decât Burj Khalifa, cea mai înaltă clădire de pe Pământ, a trecut în luna ianuarie pe lângă planeta noastră.

Denumit 7482 (1994 PC1), acesta măsoară 1.052 metri lungime şi o lăţime de peste un kilometru, în vreme ce Burj Khalifa din Dubai, cea mai înaltă clădire din lume, are 830 de metri înălţime.
Mihnea Tălău