NASA a descoperit un asteroid care amenință Terra. Cercetătorii au calculat când ar putea lovi Pământul

Beatrice Dumitru 10.03.2023, 19:07

NASA a anunțat că urmărește un asteroid recent descoperit și care amenință Terra, el fiind numit 2023 DW. Oamenii de știință au calculat când ar putea să lovească Pământul, dar nu este clar unde exact și cât de grave ar putea fi pagubele pe care le-ar putea provoca.

NASA urmărește un asteroid recent descoperit

Oamenii de știință de la NASA au confirmat că urmăresc un asteroid nou descoperit, care ar putea lovi Pământul în următorii 25 de ani. Noua rocă gigantică are mărimea unei piscine olimpice și se va apropia de Pământ de zece ori, notează CNN.

Conform NASA, traiectoria actuală a asteroidului 2023 DW îl pune pe un curs de coliziune cu Pământul, cu impact așteptat peste 23 de ani, mai exact în 2046, pe 14 februarie, de Ziua Îndrăgostiților. Oamenii de știință nu au reușit încă să determine unde ar putea lovi Terra.

Am urmărit un nou asteroid numit 2023 DW, care are o șansă foarte mică de a avea impact asupra Pământului în 2046. Adesea, când sunt descoperite pentru prima dată obiecte noi, este nevoie de câteva săptămâni de date pentru a reduce incertitudinile și pentru a prezice în mod adecvat orbitele lor cu ani în viitor. Analiștii de pe orbită vor continua să monitorizeze asteroidul 2023 DW și să actualizeze predicțiile pe măsură ce apar mai multe date”, scrie pe pagina de Twitter a NASA.

Care este posibilitatea unei coleziuni

Posibilitatea unei coliziuni este de 1 la 625, pe baza calculelor făcute de Agenția Spațială Europeană, deși NASA a calculat șansele mai aproape de una la 560. Asteroidul măsoară în jur de 49,29 de metri în diametru, aproape aceeași dimensiune ca a unei piscine olimpice. NASA estimează că distanța sa cea mai apropiată de Soare va fi de 0,49 unități astronomice sau, aproximativ, 75 de milioane de kilometri.

Roca gigantică a fost descoperiă pe 2 februarie. Se desplasează cu 25 de kilometri pe secundă și în prezent se află la peste 18 milioane de kilometri de pământ, având o orbită de 271 de zile în jurul Soarelui.

Astronomii urmăresc aproximativ 30.000 de asteroizi și comete care trec aproape de orbita Pământului. Niciunul dintre dintre cei de dimensiunea comparabilă cu asteroidul care a dus la distrugerea dinozaurilor, acum 66 de milioane de ani, nu va lovi Pământul în următorii 200 de ani.

Beatrice Dumitru