Motivul pentru care supermarketurile nu au ferestre. Sigur ai observat şi tu asta până acum

Ioana Bucur 17.02.2022, 10:59
Motivul pentru care supermarketurile nu au ferestre. Sigur ai observat şi tu asta până acum

Când vine vorba despre spațiile comerciale, nimic nu este lăsat la voia întâmplării. De la culorile folosite, la modul în care sunt aranjate culoarele sau ordinea în care sunt prezentate produsele, totul este ales cu grijă și, în primul rând, cu un scop. Sigur ai observat că ceva lipsește la clădirile magazinelor. Află care este motivul pentru care supermarketurile nu au ferestre.

De ce supermarketurile nu au ferestre

De câte ori ai spus „Intru puțin în magazin”, doar să ajungi să ieși o oră mai târziu, cu un cărucior plin cu produse, în ciuda faptului că aveai nevoie de un singur lucru? Toți am trecut cel puțin o dată prin asta. Este cea mai bună dovadă că planul celor care se ocupă de designul spațiilor comerciale funcționează foarte bine.

Fiecare detaliu din interiorul unui magazin este atent gândit: prezentarea produselor, ordinea în care sunt puse, forma rafturilor, tot. La fel și lipsa luminii naturale. Ai observat că, în general, supermarketurile nu au ferestre?

Lipsa ferestrelor ține de psihologie. Comercianții vor să creeze un mediu în care oamenii se simt confortabil și în care vor fi dispuși să petreacă timp și să cheltuie bani.

De fapt, acesta este și motivul pentru care multe magazine au gresie pe jos. Acest tip de podea amplifică sunetul produs de roțile cărucioarelor în momentul în care sunt deplasate cu viteză mare. Din dorința de a nu-i deranja pe cei din jur, oamenii se vor deplasa mai lent, adică vor putea să vadă mai bine produsele de pe rafturi.

Motivul pentru care supermarketurile nu au ferestre

Excepția de la regulă, în Germania

Specialiștii spun că motivul pentru care supermarketurile nu au ferestre este acela că se dorește ca, din momentul în care pășesc înăutru, clienții să uite de timp. Nu vor observa că afară se strâng nori de furtună, că se întunecă, nu vor avea niciun motiv să se grăbească. Stai mai mult în magazin, pui mai multe produse în coșul de cumpărături, valoarea bonului de la casă crește.

Există și o altă explicație. Ferestrele mari ce ar permite pătrunderea luminii naturale de la soare ar putea cauza decolorarea pachetelor, făcându-le să pară uzate pentru consumatori. Pereții cu ferestre sunt pereți pe care nu se pot pune rafturi pentru marfă, ceea ce nu este în avatajul vânzătorilor.

Însă lucrurile s-ar putea schimba. Lanțul de supermarketuri Aldi a deschis în Germania câteva magazine cu ferestre mari prin care spațiul comercial este luminat de razele soarelui. Pentru a preveni deteriorarea ambalajelor sau calitatea alimentelor proaspete, au fost montate filtre UV pe geamuri.

Urmăriți Impact.ro și pe
Ioana Bucur
Fac parte din grupul curajoșilor care au decis să rămână în România și sunt dovada vie a faptului că destinul găsește mereu o cale de a ne  aduce pe drumul ce ne-a fost ales. Mă...