Motivul pentru care mulţi români vor să lucreze la Lidl. Acum totul e clar, e un succes uriaş

Iancu Andreea, Andrei Dumitrescu 29.01.2022, 16:35
Motivul pentru care mulţi români vor să lucreze la Lidl. Acum totul e clar, e un succes uriaş

Lidl România a reușit să se remarce pe piața de profil din țara noastră nu doar din postura de retailer, ci și ca angajator de top. Compania germană s-a diferențiat de restul, atrăgând mulți români care și-au dorit să lucreze în cadrul magazinelor distribuite pe toată harta țării. De curând, retailerul german a reușit să bifeze un nou succes important pentru palmaresul său de angajator.

Care este motivul pentru care mulți români aleg să lucreze la Lidl

Lidl este prezent în România începând cu 2010, când a preluat de la grupul Tengelmann cele aproximativ 100 de magazine de discount Plus. În cursul anului 2011, magazinele Plus au fost redenumite în Lidl, iar în 2021 rețeaua a ajuns la peste 290 de magazine, 5 sedii logistice și peste 9000 de angajați. Dincolo de extinderea sa uluitoare și rapidă, mulți români aleg să lucreze la Lidl, iar motivul este unul dezvăluit recent.

Compania a reușit o performanță notabilă, pentru al șaselea an consecutiv, Lidl România fiind premiată cu distincția Top Employment. Această certificare a fost acordată în 25 de țări în care activează, precum și la nivelul întregului continent, obținând titlul de „Top Employer în Europa”. Anual, institutul independent Top Employers stabilește cei mai buni angajatori din lume.

Motivul pentru care mulți români vor să lucreze la Lidl
Lidl România, unul dintre cei mai mari angajatori din țara noastră

Ce reprezintă certificarea Top Employer

Fondat acum 30 de ani, institutul Top Employers este cel mai important jucător mondial din domeniul certificărilor pentru condiții excelente oferite angajaților. Companiile care primesc acest standard sunt concentrate pe plasarea resursei umane în centrul activității și le oferă angajaților săi un mediu de lucru de top. În urma unei analize, ce se bazează pe 20 de criterii de evaluare, structurate în șase categorii, se stabilesc practicile de HR ale angajatorilor.

Printre acestea se remarcă strategia de management a resurselor umane, mediul de lucru, procesul de recrutare sau oportunitățile de dezvoltare oferite angajaților. Companiile care primesc certificarea Top Employer sunt diferite de restul, oferind programe excepționale pentru integrarea și acomodarea noilor veniți. Lidl România a inclus mai multe măsuri pentru formarea personalizată a fiecărui angajat în parte, în funcție de nevoile sale de dezvoltare.

Cum se remarcă Lidl pe piața angajatorilor

De asemenea, Lidl oferă un mediu de lucru atractiv, cu posibilitate de continuă dezvoltare în funcție de potențialul angajaților săi. Chiar dacă angajații Lidl iau contact cu compania în magazine, depozite sau sedii administrative, ulterior ei pot fi promovați în poziții de management.

Totodată, recrutarea și selecția, alături de pachetele salariale și beneficiile oferite au un rol important în poziționarea companiei drept unul dintre angajatorii pentru care mulți își doresc să lucreze. Lidl România a investit constant în comunicarea valorilor sale, dar și în digitalizarea proceselor de resurse umane.

„Având în vedere anul dificil, care, la fel ca și anul precedent, a avut un impact asupra companiilor din întreaga lume, Lidl România a continuat să demonstreze că prioritizează menținerea unor practici excelente pentru angajați la locul de muncă. Lidl România continuă să facă față provocărilor aduse de transformările locului de muncă și lucrează constant pentru a avea un impact pozitiv asupra vieții angajaților lor. Suntem încântați să sărbătorim organizațiile care au fost certificate anul acesta ca Top Employer în țările lor”, a declarat David Plink, CEO al Institutului Top Employers.

Reacția Lidl România după ce a primit certificarea Top Employer

„Această distincție ne onorează și confirmă valoarea pe care am reușit să o dăm brandului nostru de angajator, prin măsuri concrete, cum sunt programele complexe de formare și dezvoltare sau includerea comunicării deschise și a feedback-ului în cultura organizațională. Mai ales într-un mediu atât de dinamic cum este piața de retail, echipa noastră este în centrul rezultatelor pe care le-am obținut. Suntem foarte bucuroși că activitatea noastră în domeniul resurselor umane a fost apreciată și de un organism independent, precum Institutul Top Employer”, a spus Mihaela Ioniță, Director Național de Resurse Umane Lidl România.

Echipa retailerului Lidl este formată din peste 10.000 de angajați, care își desfășoară activitatea pe întregul teritoriu al României. Compania germană este considerată unul dintre cei mai importanți angajatori din țara noastră.

Urmăriți Impact.ro și pe
Iancu Andreea
Redactor online din 2013 și absolventă a UNIBUC, Facultatea de Litere, Specializarea Studii Europene. De asemenea, absolventă a cursurilor de Master din cadrul SNSPA, Facultatea de Comunicare și...