Mai multe cluburi de fotbal din Spania au început noul sezon de LaLiga fără sponsor pe tricou. Totul după ce guvernul spaniol a hotărât să interzică publicitatea pentru agențiile sportive sau jocurile de noroc pe echipamentele de joc.
Măsura a fost adoptată în luna octombrie 2020 și a intrat în vigoare din acest sezon. Nu mai puțin de 7 echipe din LaLiga au fost nevoite să renunțe la a mai purta numele unor case de pariuri pe tricoul de joc, iar 6 dintre acestea nu au reușit să găsească un înlocuitor.
Președintele LaLiga, Javier Tebas, a solicitat autorităților spaniole să amâne aplicarea acestei legi încă trei ani, astfel încât cluburile de fotbal să își poată găsi sponsori, însă cerera sa a fost respinsă. Astfel, cluburi precum Granada, Real Sociedad, Alaves, RCD Mallorca, Cadiz și Levante au început sezonul 2021-2022 din LaLiga fără un sponsor principal pe tricoul de joc.
Valencia CF este singurul club care a găsit o variantă de ultim moment. ”Liliecii” au decis să își promoveze propria criptomonedă lansată pentru fani $VCF Fan Token, care poate fi tranzacționată pe site-ul socios.com, scrie economica.net. Platforma le permite susținătorilor echipei să voteze în cadrul diverselor sondaje legate de diverse aspecte ale vieții clubului și să aibă parte de experiențe inedite.
Este o decizie a guvernului spaniol care va afecta puternic cluburile de fotbal din LaLiga din punct de vedere financiar. Nu mai puțin de 90 de milioane de euro pe sezon vor pierde, însumat, echipele vizate de această nouă regulă.
[rssfeed id='1609318597' template='list' posts=2]Spania nu este singura țară care ia o astfel de decizie. Italia a trecut prin aceeași etapă în 2019, atunci când au fost interzise reclamele cu agenții de pariuri pe tricourile echipelor din Serie A. La vremea respectivă, peste jumătate dintre formațiile din prima ligă a fotbalului italian aveau contracte cu case de pariuri. Federația Italiană de Fotbal (FIGC) a solicitat guvernului din peninsulă, la începutul lui august 2021, o amânare a aplicării acestei decizii pentru o perioadă de trei ani, pentru a le permite cluburilor să găsească o soluție, mai ales în contextul în care pandemia a afectat și așa încasările cluburilor. Deocamdată, FIGC nu a primit niciun răspuns.
O astfel de reglementare ar fi absolut dezastruoasă pentru cluburile de fotbal din România, în condițiile în care multe dintre ele abia supraviețuiesc, deși primesc bani în urma contractelor de sponsorizare încheiate cu operatorii de pariuri. În prezent, nu mai puțin de 9 din cele 16 echipe din Liga 1 au parafate astfel de înțelegeri: CFR Cluj (Betfair), FCSB (Betano), Universitatea Craiova (Betano), Dinamo (Unibet), Rapid (Superbet), UTA Arad (Unibet), Sepsi (Superbet), FC Farul (Superbet) și FC Botoșani (Unibet).