Prezentatorul TV Mircea Badea a comentat faptul că preţul RCA a explodat. În opinia sa acesta ar trebui calculat pe şofer, şi nu pe maşină, aşa cum a solicitat și Titi Aur, expert în condus defensiv.
„Foarte interesant ce zice Titi Aur, că nu mai pot cu populismele: cu asigurările auto şi cu banii românilor.
Două chestii tari zice Titi Aur: că preţul RCA nu ia în calcul salariile. Mă doare în cot cât sunt salariile în ţara respectivă. Nu salariile sunt baza pe calcul pentru preţul asigurării, ci daunele. Aia dă preţul.
Şi, apoi, zice că nu e corect să ai RCA pe maşină. Foarte corect. În sfârşit cineva care zice, nu se mai poate cu asta.
Cum să fie RCA pe maşină? Ce, maşina se conduce singură? Nu e corect”, a spus Mircea Badea, la Antena 3 CNN.
Fostul campion de raliu, Titi Aur, apreciază că este de acord ca pe mașină să fie făcută asigurarea CASCO, dar că nu este normal ca și RCA să fie tot pe mașină, ci pe șofer. El a și argumentat care este logica în cele două cazuri.
„Nu este corect să ai RCA pe maşină. Asigurarea RCA nu trebuie să fie pe maşină. Logic ar fi să fie pe mine, pe şofer, pe CNP. Asta se practică deja în alte ţări, pentru că maşina nu strică nimic, eu stric, că eu sunt la volan.
Da, CASCO trebuie să fie pe maşină. Pentru că una este să asiguri o Dacie Logan de 10.000 euro, alta e să asiguri un Rolls Royce de 300.000 euro.
Dar eu, cel de la volan, eu fac accidentul. Nu e normal ca RCA să se calculeze în funcţie de capacitatea maşinii. În funcţie de vârstă, de experienţă şi de daunele pe care le-am provocat, aşa trebuie să se calculeze RCA.
Pentru că nu e corect ca, dacă eu vă dau maşina să o conduceţi şi loviţi pe cineva, RCA-ul maşinii mele se scumpeşte, dar dvs, pe permisul dvs, nu aveţi nicio pată”, a afirmat, zilele trecute Titi Aur.
Euroins este a treia companie de asigurări care ajunge în faliment după City Insurance și Astra, iar conducerea ASF este mereu incapabilă să prevină astfel de situații. Falimentul City Insurance a avut ca și consecințe o triplare prețului polițelor RCA și probabil că și recentul faliment al Euroins va avea același tip de efect.