Ministrul Educației explică de ce tezele date elevilor nu sunt relevante: „Din păcate, și-au dovedit, și o recunosc, inutilitatea”

Ana Anitoiu 31.03.2022, 12:03
Ministrul Educației explică de ce tezele date elevilor nu sunt relevante: „Din păcate, și-au dovedit, și o recunosc, inutilitatea”

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a explicat motivul pentru care tezele date elevilor în România nu sunt relevante. Oficialul a declarat că acestea și-au dovedit inutilitatea. Profesorii vor putea în continuare să le dea, dar fără ca acestea să mai fie obligatorii în evaluare.

Motivul pentru care tezele nu sunt relevante

Sorin Cîmpeanu a amintit că a susținut anterior importanța tezelor. Însă, după ce a văzut rezultatele acestei forme de evaluare a elevilor, s-a răzgândit. Acum consideră că acestea nu își mai ating scopul, astfel că se va merge pe evaluarea standardizată și digitalizată.

„Am susținut că tezele pot fi o modalitate de creștere a relevanței notelor. Primul semestru din acest an școlar ne-a arătat că nu este așa, pentru că după primul semestru, notele peste 8,50, luând în calcul și tezele, ponderea acestor note nu a mai fost 53 la sută, a fost 60 la sută, lucru care a arătat că tezele nu au relevanța scontată”, a declarat Sorin Cîmpeanu.

Potrivit lui Sorin Cîmpeanu, profesorii care vor să dea o lucrare scrisă, numită „teză” sau nu, o vor putea face. Însă, se va renunța la obligativitatea acestei forme de evaluare în țară, deoarece aceasta și-a dovedit inutilitatea.

Ministrul Educatiei explica de ce tezele date elevilor nu sunt relevante
Tezele elevilor nu vor mai fi obligatorii in Romania

Examenele naționale de anul acesta, diferite în două județe

De asemenea, Sorin Cîmpeanu a declarat că examenele naționale de anul acesta vor fi diferite în două județe. Într-unul dintre ele, schimbarea va avea loc în ceea ce privește Evaluarea Națională, iar în celălalt în ceea ce privește Bacalaureatul.

[rssfeed id='1609318597' template='list' posts=2]

„Încă din acest an am cerut ca aceste evaluări să se piloteze. Cu alte cuvinte, într-un județ, pentru examenul de bacalaureat și într-un alt județ pentru examenul de evaluare națională, vom face tot posibilul să colectăm datele pe fiecare subiect în parte,

iar lucrările să fie corectate printr-o distribuție computerizată către evaluatorul I și către evaluatorul II care nu se cunosc între ei, spre deosebire de situația de acum”, a declarat Sorin Cîmpeanu.

Cum se vor încheia mediile elevilor în absența tezelor

Ministrul Educației a mai spus că în privința încheierii mediilor elevilor în absența tezelor, profesorii vor avea libertatea să organizeze evaluările pe parcurs, în funcție de ritmul de predare a materiei, în contextul structurii anului școlar ce se bazează pe cinci module de învățare.

În plus, Sorin Cîmpeanu a spus că există un plan referitor la componența mediilor. Însă, acesta va fi anunțat după ce va fi certificat de experții în educație.

Ministrul Educației a precizat că susține solicitarea Consiliului Național al Elevilor referitoare la o evaluare standardizată la sfârșit de an școlar. Oficialul a spus că acest model pedagogic va fi analizat de instituție alături de specialiștii în științele educației, urmând să fie implementat din anul școlar 2022 – 2023.

Urmăriți Impact.ro și pe
Ana Anitoiu
Cine sunt? Un om, înainte de orice altceva. Mi-am descoperit înclinația către scris pe vremea când n-aveam buletin. Mă fascina Eminescu și câștigam un concurs de poezii. La liceu, am lăsat...