EXCLUSIV

Mihai Sturzu de la Hi-Q, invidiat de colegii piloți, la aterizare. E ca pe vremea turneelor muzicale

Alexandru Catalan 13.06.2021, 16:00

Mihai Sturzu a ales, de câţiva ani, o altă carieră, în locul celei muzicale. La 41 de ani, fostul solist al trupei Hi-Q ne vorbește cu pasiune despre meseria de pilot, care îi aduce multe satisfacții. Și, exact ca pe vremea când era mare vedetă, iar fanii îl așteptau, în spatele scenei, pentru fotografii, iată că și acum, la aterizarea avionului, i se întâmplă la fel: ”Mulţi pasageri români mă recunosc şi-mi cer să facem fotografii”, ne-a povestit Mihai, în exclusivitate pentru impact.ro

”Am ajuns copilot, cu peste 2.000 de ore de zbor”

Mihai Stuzu vorbește cu pasiune despre pilotaj, meseria lui actuală.

„De când mă ştiu, aviaţia m-a atras. E ceva ce mi-a plăcut încă din anii copilăriei. Toată lumea ştie că sunt din Braşov şi poate că mulţi s-ar fi aşteptat să fac altceva. Dar eu, toată viaţa, am făcut doar ce mi-a plăcut. Spre exemplu, aveam vreo zece ani la Revoluţie, dar tot mă întrebam de ce zboară avioanele alea pe cer şi noi nu aveam voie să ieşim din ţară.

Apoi, în ultimii ani de liceu, m-am apucat de muzică, alături de Florin. Aşa s-a născut trupa noastră, HI-Q! Din pasiune! Şi vreo 18 ani am tot cântat şi am tot fost prin turnee. Am ales, apoi, să fac şi politică. Câţiva ani, cinci, şase, nu mai ştiu. Tot din pasiune! La 32 de ani mi-am zis că nu mi-ar strica să fac primele cursuri de pilot, pentru avioane de mici dimensiuni. Şi, uite aşa, m-am întors la copilărie şi la visul de atunci şi am ajuns azi copilot la Wizz Air, cu peste 2.000 de ore de zbor”, a mărturisit Mihai Sturzu pentru impact.ro.

mihai sturzu
Mihai Sturzu are planuri mari pentru viitorul sau

”Mulţi dintre pasagerii români mă recunosc şi-mi cer să facem fotografii împreună. Iar eu nu refuz niciodată!”

Din a doua jumătate a anului 2017, de când s-a urcat la manşa avioanelor comerciale, Mihai reuşeşte deseori să-şi surprindă colegii din echipaj. La compania la care lucrează echipele sunt de cele mai multe ori mixte, în care românii lucrează cot la cot cu  persoane din toate colțurile lumii.

“Îmi surprind deseori colegii cu faptul că există pasageri care îmi cer, mai ales la finalul cursei, să fac fotografii alături de ei. Cum comandantul aeronavei sau colegii stewarzi nu-mi cunosc trecutul muzical, ei nu ştiu ce ştiu deja conaţionalii mei. Şi mulţi dintre pasagerii români mă recunosc, intră în vorbă şi-mi cer să facem fotografii împreună.

Iar eu nu refuz niciodată! Ca atare, le explic colegilor mei, în glumă, că pasagerii respectivi au fost foarte impresionaţi de maniera în care am pilotat avionul, atât la decolare, pe parcursul zborului, dar şi la aterizare. Gluma asta ţine mereu şi stârneşte râsete. Unora dintre colegi le mai spun că a fost cândva o vreme  când cântam, dar mulţi se uită la mine cam neîncrezători!”, adaugă acelaşi Mihai Sturzu, pentru impact.ro

Vrea să devină comandant de aeronavă

Mihai ţinteşte mai sus: încearcă să devină comandant de aeronavă. În primul rând, va trebui să atingă pragul a cel puţin 3.500 de ore de zbor. Apoi, se va înscrie la examenul de specialitate. Toate acestea îi vor mai cere alţi trei sau chiar patru ani, dar Mihai Sturzu e pregătit să-şi înfrunte iar propriul destin.  Nu ştie sigur dacă se va mai întoarce vreodată la muzică sau la politică, deși niciodată nu e prea târziu.

”Am observat că, în alte părţi ale lumii, oamenii fac o carieră foarte frumoasă și la 70 de ani, ba chiar și la 80 de ani candidează pentru funcţii foarte importante în stat, unii chiar cu mare succes”, mai spune Mihai.

Urmăriți Impact.ro și pe