Metoda foarte simplă prin care reduci semnificativ consumul de benzină sau motorină. Cum faci economie de combustibil, de fapt

Cătălina Burghelea 18.10.2021, 08:44
Metoda foarte simplă prin care reduci semnificativ consumul de benzină sau motorină. Cum faci economie de combustibil, de fapt

Cu prețurile benzinei și motorinei în mod constant majorate, este foarte important să profiți la maximum de fiecare picătură de combustibil, astfel încât să economisești niște bani. Există multe tehnici și obiceiuri diferite pe care le poți încorpora în condusul de zi cu zi, care vor avea un impact pozitiv asupra economiei de combustibil, fie că este vorba de benzină sau de motorină.

Cum reduci consumul de benzină sau motorină. Sfaturile unui expert celebru

Încearcă să urmezi câteva dintre sfaturile de mai jos, oferite de pilotul de raliuri român Titi Aur. S-ar putea să fii foarte plăcut surprins cât de multă diferență poate face o schimbare în stilul de condus.

Titi Aur a dezvăluit cum poți face economie de combustibil, de fapt, în condițiile în care prețul carburanților s-a majorat în pandemia de coronanavirus. Celebrul instructor auto are o metodă foarte simplă, la îndemână oricărui șofer, prin care se reduce semnificativ consumul de benzină sau motorină.

„Ne plângem de scumpirea carburantului, dar avem o metodă foarte simplă de a reduce costurile: să conducem defensiv. Când conduci defensiv scade și riscul de accident, nu mai uzezi nici mașina atât de mult (cauciucuri, frâne, etc) și, bineînțeles, faci economie de combustibil”, a declarat Titi Aur pentru Dc News.

Greșeli majore făcute de șoferi în trafic

Pilotul de raliuri român a explicat cum mai poți reduce semnificativ consumul de combustibil. Potrivit șoferului profesionist, nu este indicată accelerarea violentă și nici punerea mașinii pe liber atunci când vrei să reduci din timp.

„Sunt mașini care au sistemul dotat cu start-stop la care motorul se oprește la semafor, dar nu doar atât. Ce trebuie să facem să consumăm mai puțin? Trebuie să accelerăm doar atât cât mașina să înainteze ușor, fără să exagerăm, fără să accelerăm violent. În plus, trebuie să reducem din timp lăsând mașina în viteză, nu scoțând mașina pe liber. Să reducem din timp înseamnă că văd că urmează un semafor roșu sau o coloană și că nu are rost să accelerez până mă apropii de coloană”, a spus Titi Aur.

Titi Aur ii numeste pe medicii care au grija de el, Ingerii de la Barlad

Titi Aur face precizări utile

Celebrul instructor auto a dezvăluit una dintre marile greșeli comise de șoferii români atunci când se află în trafic. Titi Aur consideră că este foarte greșit să nu păstrezi distanța față de mașina din fața ta, în ideea că mai câștigi din timp.

„Foarte mulți au senzația că dacă reduc din timp de fapt pierd timp. Își zic: «Dacă se bagă altul în fața mea?». Atunci sunt tentați să stea cât mai aproape de cei din față să nu se bage altul. Dacă ne gândim că o mașină intrată în față înseamnă doar câțiva metri mai în spate, nu are rost să ne stresăm și să încercăm de fiecare dată să fim cât mai aproape de mașina din față”, a adăugat pilotul de raliuri.

Condusul agresiv te arde la buzunar

Titi Aur spune despre șoferii români care nu înțeleg ce înseamnă să conducă ecologic, economic și cu bun simț că sunt nesimțiți. Un condus agresiv nu doar că pune în pericol siguranța celorlalți participanți la trafic, dar și implică costuri mari pentru consumul de combustibil.

„Bineînțeles că vom întâlni întotdeauna șoferi nesimțiți care nu înțeleg ce înseamnă să conducă ecologic, economic și, nu în ultimul rând, cu bun simț. Se vor strecura, vor trece de pe o coloană pe alta, dar totuși îmi place să cred că sunt excepțiile. Înseamnă 3-5% din șoferi și atunci dacă toți ceilalți care gândesc normal, conduc normal, elegant, economic nu-i vor băga în seamă, ei vor fi doar oile negre. Cei conștienți că vor să facă și economie de uzura mașinii, combustibil, dar și de stres, vor urma aceste sfaturi. De ce să fiu un stresat și să accelerez, să frânez și să fiu foarte aproape din mașina din față? Traversând dintr-o parte într-alta un oraș mare, așa cum este Bucureștiul, condusul agresiv nu aduce decât un minut sau două în plus, cu un cost mare pentru consum, mediu și ceilalți participanți la trafic”, a punctat Titi Aur.