Mesajul pe care Enel l-a trimis tuturor clienților. E vorba despre facturile la energie și gaze pentru luna februarie

Andreea Bisinicu 18.02.2023, 10:44

Compania Enel a transmis un mesaj important către toți clienții săi, începând din luna februarie a anului 2023. Pentru că foarte mulți consumatori s-au plâns de faptul că nu au primit, încă, facturile la energie electrică și gaze naturale, oficialii firmei au explicat motivul întârzierii acestora.

De ce întârzie facturile de la Enel în februarie 2023

Facturile Enel la curent și gaze vor fi emise de către companie cu întârziere, deoarece acestea urmează să fie calculate în concordanță cu măsurile legislative referitoare la plafonarea prețului la energie. Mesajul a fost transmis de către oficialii companiei pe aplicațiile My Enel:

„Bun găsit,

Așa cum știi, cele mai recente modificări legislative în domeniul energiei, cu impact asupra modului de facturare a consumului tău de energie electrică și gaze naturale, au intrat în vigoare în a doua parte a lunii decembrie 2022.

În acest moment, noi, furnizorul tău de energie, continuăm să actualizăm sistemele noastre informatice, astfel încât să reflecte aceste modificări legislative. 

Acest lucru ne determină să emitem facturile aferente consumului tău de energie electrică și gaze naturale cu întârziere. 

Ne cerem scuze pentru acest lucru, însă această activitate este necesară pentru a reflecta corect și complet măsurile legislative referitoare la plafonarea prețului la energie.

*Noua legislație, intrată în vigoare începând cu data de 16 decembrie 2022, completează măsurile dedicate pieței energiei electrice și gazelor naturale prevăzute de O.U.G. nr. 27/2022 (cu modificările și completările ulterioare), aplicabile perioadei 16 decembrie 2022– 31 martie 2025.

Mereu alături de tine,

Echipa Enel.”, le-au transmis reprezentanții societății consumatorilor. 

Citește și Unde găsesc codul POD pe factura Enel. Ce reprezintă acesta și când ai nevoie de el

Românii pot folosi cardul de energie pentru a-și achita facturile

De asemenea, pe site-ul oficial Enel, clienții furnizorului sunt informați de faptul că, în perioada 1 ianuarie 2023 – 31 martie 2025, toți clienții Enel Energie beneficiază de plafonarea prețului energiei electrice și gazelor naturale.

Noul pachet de măsuri de sprijin vine în completarea OUG 27/2022, modificată și completată ulterior prin Legea nr. 357/2022.

Persoanele care beneficiază de cardurile de energie pot plăti, cu ajutorul lor, facturile la electricitate, gaz, energie termică în sistem centralizat de termoficare, butelie, lemn de foc, păcură, peleți și alte materiale de încălzire.

Cardul este emis pe suport de hârtie și presupune acordarea unui ajutor financiar în două tranșe, a câte 700 de lei fiecare. Important de menționat este faptul că, prin intermediul acestui card, se pot plăti facturile curente sau restante, prin mandat poștal, doar pentru locul de consum de la domiciliul beneficiarului.

Citește și Cum contești la Enel o factură mult prea mare față de consumul pe care știi că l-ai făcut

Urmăriți Impact.ro și pe