Mercedes‑Benz introduce propulsia electrică în gama Marco Polo. Ce trebuie să știi înainte să pleci în vacanță

Bogdan Bârliga 07.01.2022, 12:22
Mercedes‑Benz introduce propulsia electrică în gama Marco Polo. Ce trebuie să știi înainte să pleci în vacanță

Pandemia de Covid-19 a afectat puternic turismul și a schimbat modul tradițional de alegere a unei destinații de vacanță.

Tot mai mulți oameni au preferat să închirieze sau să cumpere rulote pentru concedii și acest lucru a oferit un impuls în acest segment.

Mercedes‑Benz introduce propulsia electrică în gama Marco Polo

Mercedes-Benz oferă un model bazat pe Clasa V pentru cei care vor să plece în excursii și să doarmă în propria mașină. Gama producătorului german din segmentul autorulotelor se numește Marco Polo și putea fi comandată până acum doar cu propulsoare convenționale.

Mercedes‑Benz introduce propulsia electrică în gama Marco Polo. Ce trebuie să știi înainte să pleci în vacanță

Dar prin lansarea van-ului electric EQV posibilitățile tehnice au fost extinse și a devenit posibilă oferirea unui sistem de propulsie electric și pentru o mașină de vacanță.

Mercedes‑Benz introduce propulsia electrică în gama Marco Polo. Ce trebuie să știi înainte să pleci în vacanță

Seria Mercedes-Benz Marco Polo preia de la EQV platforma electrică și autorulota poate fi configurată cu două opțiuni pentru baterie.

Prima baterie derivă din dotarea EQV 250 și are o capacitate de 60 kWh, în acest caz autonomia oferită fiind cuprinsă între 213-236 kilometri conform stadardului WLTP.

Acumulatorul cu o capacitate de 90 kWh folosit și pentru EQV 300 poate să asigure o autonomie maximă de 363 de kilometri cu o singură încărcare.

Mercedes‑Benz introduce propulsia electrică în gama Marco Polo. Ce trebuie să știi înainte să pleci în vacanță

Durată de încărcare la o stație Wallbox cu până la 11 kW durează pentru un ciclu complet de la 0 la 100% aproximativ 10 ore. La stațiile rapide de până la 110 kW bateria poate fi încărcată de la 10% la 80 % în 45 de minute.

Ce oferă Mercedes-Benz Marco Polo pentru vacanță

Acest model poate fi configurat în varianta scurtă cu o lungime de 5,19 metri sau cu varianta extinsă de șasiu de până la 5,37 metri.

Pentru realizarea seriei Marco Polo compania germană a colaborat cu firma specializată Sortimo Walter Rüegg PLC și conversia acestui van a fost atent analizată.

Mercedes-Benz Marco Polo dispune de un acoperiș vertical retractabil dotat cu pat, o cutie multifuncțională cu pat și o unitate de bucătărie.

Mercedes‑Benz introduce propulsia electrică în gama Marco Polo. Ce trebuie să știi înainte să pleci în vacanță

Unitatea de bucătărie folosește un sistem de sertare și include o chiuvetă, un aragaz detașabil cu două inele, un frigider, spații pentru tacâmuri și ustensile de gătit.

Sistemul de pat este instalat deasupra unității de bucătărie și poate fi desfășurat în câțiva pași simpli pentru a crea un pat care este adaptat exact la lățimea vehiculului.

Mercedes‑Benz introduce propulsia electrică în gama Marco Polo. Ce trebuie să știi înainte să pleci în vacanță

Alte echipamente includ geamuri din spate cu tentă, iluminare interioară pentru compartimentul din spate, inclusiv porturi USB integrate și scaune pivotante pentru șofer și pasagerul din față.

Pe lista de opțiuni se află un sistem de panouri solare cu o putere totală de aproximativ 400 de wați pentru încărcarea bateriei auxiliare.

Mercedes-Benz nu a publicat până la acest moment prețurile de comercializare pentru versiunile electrice ale gamei Marco Polo.

În România prețul de pornire pentru modelul de bază Mercedes-Benz Marco Polo cu motor termic începe de la 62.512 euro.

Urmăriți Impact.ro și pe