Mașinile pe care românii le-au vândut pe internet în 2020. O marcă a fost ”campioana”

Ioana Bucur 14.01.2021, 18:06
Mașinile pe care românii le-au vândut pe internet în 2020. O marcă a fost ”campioana”

Anul 2020 a schimbat complet și piata autoturismelor noi și la mâna a doua. În ciuda scăderii dramatice a cererii, un singur model a rămas în topul cu mașinile pe care românii le-au vândut pe internet. Ce marcă a fost „campioana” anului.

Mașinile pe care românii le-au vândut pe internet în 2020

Cu toate restricțiile de circulație impuse de autorități anul trecut, mai puțini români s-au gândit să își schimbe mașinile. În 2020, piața autoturismelor noi a înregistrat o scădere masivă, de aproape 22 de procente. Lucrurile nu stau mai bine nici la capitolul mașini second-hand. Vânzarea de autoturisme la mâna a doua din import a scăzut cu 14%, iar cea a mașinilor second-hand, pe plan intern, a coborât cu 13 procente, ajungând la 547.000 de unități. Potrivit datelor publicate de Autovit, în anul precedent au fost postate cu 22% mai puține anuțuri în comparație cu anii pre-pandemie.

Dacă s-ar face un top cu mașinile pe care românii le-au vândut pe internet în 2020, primul loc, „campiona”, ar fi marca Volkswagen, cu peste 35.000 de anunțuri. Locul al doilea este ocupat de BMW, cu 27.000 de oferte, în timp ce ultimul loc de pe podium este ocupat de Audi, cu peste 20.000. Lista este completată de alte mărci cunoscute, precum Mercedes și Ford, ce au avut, fiecare, în jur de 19.000 de anunțuri de vânzare. De fapt, aceste trei mărci auto, cumulat, au reprezentat aproape 60% dintre anunțurile de pe site-ul Autovit. Cu o scădere de 22 de procente față de anii trecuți, în 2020, pe site-ul menționat au fost scoase la vânzare în aproximativ 206.000 de autoturisme.  În aprilie 2020 au fost sub 8.000 de anunțuri, iar în octombrie, peste 21.000.

Ce mașini au vândut românii pe internet în 2020
Volkswagen, campioana anunțurilor

„Campioana” anunțurilor în 2020

Dintre modelele de la Volkswagen, cele mai prezente în anunțurile de pe site-urile de specialitate au fost Passat și Golf. Următoarele trei poziții din topul cu ce mașini au vândut românii pe internet în 2020 sunt ocupate de BMW Seria 3, Skoda Octavia și BMW Seria 5. Dacă vorbim despre motorizări, variantele pe diesel au reprezentat 74% dintre anunțuri. Ca tip de caroserie, 26% dintre mașinile puse la vânzare au fost sedan-uri, 27% au fost SUV-uri și 16% Combi.

Ce mașini au vândut românii pe internet în 2020
Mercedes nu a intrat in top 3 cele mai vândute mașini în 2020

Piața auto, mai puțin afectată în România, de pandemie, decât în alte țări

În 2020, piața autoturismelor noi a scăzut cu aproape 22 de procente în România, mai puțin decât în alte țări. În cazul mașinilor la mâna a doua, scăderile au fost și mai mici. Per total, anul trecut, în țară, s-au făcut mai mult de un milione de tranzacții auto.

Pericolele la care a fost expusă populația în perioada pandemiei a dus la scăderea numărului persoanelor care au folosit mijloacele de transport în comun, oamenii alegând să circule cât mai mult cu mașina personală. În acest context, raportul dintre mașini second-hand din import și mașini noi este 3:1, mașinile second-hand fiind mai accesibile la preț pentru cea mai mare parte dintre cumpărători.

Cât despre numărul de autoturisme noi înmatriculate, campioană de necontestat a fost Dacia, cu 40.000 de unități, urmată de mărcile Skoda și Renault, cu mai mult de 10.000 de unități. În sectorul mașinilor la mâna a doua, primul loc este ocupat de Volkwagen, cu 95.000 de unități, apoi BMW și Audi, cu peste 38.000, și Ford și Opel  cu aproape 28.000 de mașini înmatriculate.

Urmăriți Impact.ro și pe
Ioana Bucur
Fac parte din grupul curajoșilor care au decis să rămână în România și sunt dovada vie a faptului că destinul găsește mereu o cale de a ne  aduce pe drumul ce ne-a fost ales. Mă...