Mașini electrice second hand: ce oferte sunt în România și la ce trebuie să fii atent dacă vrei un autoturism electric la mâna a doua

Bogdan Bârliga 14.04.2022, 11:50
Mașini electrice second hand: ce oferte sunt în România și la ce trebuie să fii atent dacă vrei un autoturism electric la mâna a doua

Șoferii din România sunt interesați de cumpărarea unei mașini electrice, dar prețurile autoturismelor noi electrificate nu sunt chiar cele mai mici.

Pentru că există un interes crescut și dealeri de mașini second hand au început să aducă tot mai multe autoturisme electrice, iar pe piața de la noi putem găsi un autoturism electric la mâna a doua cu prețuri cuprinse între 10.000 și 250.000 de euro.

Ce trebuie să știm înainte să cumpărăm o mașină electrică second

Față de o mașină cu motor convețional la autoturismele electrice nu prea sunt probleme majore legate de motoare pentru că față de cele termice aceste propulsoare nu au foarte multe componente în mișcare.

În schimb verificările uzuale legate de direcție, suspensii, amortizoare, discuri și plăcuțe de frână trebuie analizate ca și în cazul mașinilor second hand cu motoare normale.

Verificări suplimentare pentru baterie

Factorul decisiv legat de cumpărarea unei mașini electrice second hand este legat de starea și capacitatea bateriei pentru că acesta este punctul slab al unui autoturism electric.

Bateriile au o anumită perioadă în care pot funcția la parametri optimi și majoritatea acumulatorilor oferă o serie limitată de cicluri de încărcare prin care se oferă capacitatea maximă de stocare.

Mașini electrice second hand: ce oferte sunt în România și la ce trebuie să fii atent dacă vrei un autoturism electric la mâna a doua
Bateria utilizată pentru Renault Zoe E-Tech cu capacitatea de 52 kWh / Sursa foto: Renault

Din acest motiv unii producători auto oferă o garanție separată pentru baterie și condiționează folosirea acumulatorului pentru o anumită perioadă și un număr fix de kilometri.

Indiferent ce mașină electrică second cumperi verificarea bateriei trebuie făcută la un service autorizat și decizia de cumpărare trebuie să se axeze pe starea acumulatorului pentru că această componentă este și cea mai scumpă la autoturismele electrice mai ieftine.

Ce mașini electrice second hand sunt disponibile în România

După cum spuneam interesul tot mai mare al șoferilor din România pentru cumpărarea unei mașini electrice second hand a condus la creșterea ofertelor pe piața locală.

Oferte second pentru mașini electrice între 8.000 și 20.000 de euro

În acest interval de preț găsim în România câteva oferte interesante pentru mașini electrice second. În primul rând cele mai multe oferte sunt pentru Renault Zoe și Dacia Spring, iar spre plafonul maxim din această categorie putem cumpăra un BMW i3, Nissan Leaf sau VW e-Golf.

Spre exemplu un Nissan Leaf din 2019 cu 44.000 de kilometri la bord și baterie cu capacitatea de 40 kWh este oferit cu un preț de 19.730 de euro.

Mașini electrice second hand: ce oferte sunt în România și la ce trebuie să fii atent dacă vrei un autoturism electric la mâna a doua
Nissan Leaf / Sursa foto: Autovit

Mașini electrice second cu prețuri cuprinse între 20.000 și 50.000 de euro

Deja la această categorie de preț încep să apară oferte bune pentru autoturisme electrice produse începând cu anul 2020.

Pentru un Peugeot e-208 cu doi ani vechime se cer 22.900 de euro, pentru un Hyundai Ioniq din 2021 prețul este de 23.500 de euro, iar o Kia E-Soul din 2022 cu 5.000 de kilometri la bord poate fi cumpărată cu 24.990 de euro.

De la aproximativ 30.000 de euro încep să apară oferte pentru modele produse de Tesla: un exemplar Model S produs în 2014 cu 219.000 kilometri la bord se vinde cu 29.890 de euro.

Mașini electrice second hand: ce oferte sunt în România și la ce trebuie să fii atent dacă vrei un autoturism electric la mâna a doua
Tesla Model S / Sursa foto: Autovit

Pentru 34.500 de euro poți cumpăra un VW ID.3 1st edition din 2021 și foarte aproape de suma maximă din această categorie este disponibilă în România o Tesla Model S Performance. Pentru acest model cu 700 CP produs în 2015 proprietarul cere 48.990 de euro.

Autoturisme electrice second cu prețuri cuprinse între 50.000 și 100.000 de euro

La această categorie de preț putem să găsim mașini electrice premium și cu un număr mic de kilometri parcuși. Un Mercedes-Benz EQA produs în 2021 cu 5.000 de kilometri parcuși se vinde cu 52.834 de euro, iar un Jaguar I-Pace din 2019 cu un rulaj de 93.000 de kilometri este cotat de dealer la 58.900 de euro.

Un Audi Q4 e-tron din 2021 cu 23.000 de kilometri parcurși poate fi cumpărat cu 79.990 de euro, iar un model Mercedes-Benz EQC 400 4MATIC din 2021 este oferit cu 95.811 de euro.

La plafonul maxim de preț din această categorie găsim în România un Porsche Taycan din 2021 cu 49.912 kilometri parcurși pentru care se cer 99.999 de euro.

Mașini electrice second hand: ce oferte sunt în România și la ce trebuie să fii atent dacă vrei un autoturism electric la mâna a doua
Porsche Taycan / Sursa foto: Autovit

Mașini electrice second hand disponibile în România cu prețuri peste 100.000 de euro

Dacă dispui de această sumă ar trebui să analizezi serios o ofertă de cumpărare pentru o mașină electrică nouă, însă dacă nu vrei să aștepți foarte mult să-ți fie livrată poți găsi suficiente oferte bune și pe piața second.

Un Mercedes-Benz EQS 450+ din 2021 cu 8.500 de kilometri parcurși poate fi cumpărat second hand la noi cu 115.900 de euro, iar un Audi E-Tron RS GT Quattro cu același an de fabricație este vândut cu 148.700 de euro.

Cea mai scumpă mașină electrică second hand aflată la vânzare în România la momentul redactării acestui material este un Mercedes-Benz EQS 580 4Matic din 2021.

Mașini electrice second hand: ce oferte sunt în România și la ce trebuie să fii atent dacă vrei un autoturism electric la mâna a doua
Mercedes-Benz EQS 580 4Matic / Sursa foto: Autovit

Autoturismul a parcus doar 170 de kilometri și prețul cerut este de 209.399 de euro.

 

Urmăriți Impact.ro și pe
Bogdan Bârliga
Este editorul coordonator al secției Auto de pe Impact.ro. A început să lucreze în presă din anul 2002 și a experimentat mai multe domenii de activitate ( politic, social, economic) până...