Volkswagen a reușit să mai adauge un premiu la palmares, având în vedere că a câștigat titlul de mașina anului 2021. Modelul electric de la producătorul german a concurat pentru obținerea titlului alături de alte nouă modele de mașini.
Crossover-ul electric Volkswagen ID.4 este oficial mașina mondială a anului 2021. A câștigat coroana împotriva unui amestec eclectic de hatchback-uri, sedanuri, coupe și SUV-uri, inclusiv Toyota GR Yaris, Audi A3, BMW Seria 4, Kia K5 și Mazda MX-30, pentru a numi doar câteva.
Anul acesta, jurații au avut trei săptămâni în plus pentru a testa fiecare candidat înainte de prima rundă de voturi din 15 februarie, anul trecut. Primii zece finaliști au fost dezvăluiți pe data de 2 martie pentru a porni a doua și ultima rundă de votare pe 15 martie. Concurenții pentru Mașina Mondială a Anului din acest an au fost:
Mașina mondială a anului din acest an nu este o mașină, ci un crossover și este una electrică. Volkwagen ID.4 este primul gust american al unui Volkswagen complet electric. Nou, de la început, ID.4 se bazează pe arhitectura dedicată Volkwagen MEB. Are o baterie de 82 kWh, o autonomie de 370 de kilometri și o putere de 201 cai față de cealaltă variantă a sa. Verifică semnificația martorilor de bord Volkswagen.
Cea mai mare atracție a ID.4 este prețul. Prețul de bază pentru modelul ID.4 este de 39.995 de dolari americani. Prima Ediție a modelului ID.4 ajunge la 45.190 de dolari americani fără taxe, fiind un preț destul de bun, având în vedere că Toyota RAV4 Prime XSE cu pachet complet, are un preț de pornire de 42.000 de dolari americani.
Deși Volkswagen ID.4 nu este la fel de rapid sau la fel de interesant ca un Tesla Model 3 sau Model Y, modelul celor de la Volkswagen devine mașina oamenilor din epoca mașinilor electrice. Primii trei finaliști pentru Mașina Mondială a Anului 2021 sunt Volkswagen ID.4, Toyota Yaris și Honda e.
Yaris 2021 este extrem de eficient și se descurcă ca un supermini adecvat, dar cutia de viteze CVT este o problemă. Aceasta nu se mai bazează pe Mazda 2, cea de-a patra generație a Yaris fiind construită pe platforma TNGA-B a Toyota. Pe de altă parte, Honda e este un crucișător distractiv în oraș. Manevrabilitatea inteligentă, direcția agilă și o cabină spațioasă sunt standard, la fel și designul excelent al trapei retro.
Este posibil să aibă doar o baterie de 28,5 kWh și o autonomie de aproximativ 160 de kilometri.Ultima dată când un sedan a câștigat World Car of the Year a fost în 2015 cu Mercedes-Benz Clasa C W205, iar ultimul hatchback care a câștigat a fost în 2013 cu Mk7 Volkwagen Golf.