Compania Iveco a apărut pe piață în anul 1975, în urma fuziunii dintre cinci firme cu peste 150 de ani de experiență în design-ul și producția de vehicule industriale, fiind prezentă în peste 100 de țări. În Europa, Iveco deţine o cotă de piaţă de aproape 20%, ceea ce îl face al doilea cel mai mare producător de vehicule utilitare. Tu știi ce defecțiuni indică martorii din tabloul de bord la Iveco?
Mașina merge perfect și, dintr-o dată, în bord se aprinde o lumină de avertizare? O astfel de situație se întâmplă des la volan, mai ales că în ultimii ani numărul martorilor de bord a crescut semnificativ odată cu evoluția sistemului electric și modernizarea mașinilor.
Tabloul de bord al mașinilor cuprinde în jur de 64 de semnale luminoase sub forma unor pictograme, având un rol esențial în avertizarea șoferului în privința unor uzuri, erori sau diverse probleme la anumite sisteme ale maşinii. Pe cale de consecință, ar fi bine să știi ce înseamnă aceste semnale, pentru a putea evita anumite neplăceri sau pentru a soluționa din pripă o problema cu caracter periculos, ajungând cu mașina în service.
La fel de importante sunt și culorile acestor simboluri, care se împart în trei categorii: martori verzi, galbeni și roșii. Dacă beculețul este verde, fii liniștit căci totul este OK. În cazul în care martorul aprins este galben, atunci trebuie să fii precaut și să rezolvi cât mai repede problema. „Bad news-urile“ vin atunci când beculețul e roșu – moment în care trebuie să oprești, să verifici, iar apoi să apelezi la cineva specializat pentru a rezolva defecțiunea.
Citește și: Martori de bord la Audi A4 – ce însemnă fiecare beculeț și ce problemă a mașinii indică
Precizăm că aprinderea oricărui martor din tabloul de bord al Iveco, și nu numai, trebuie tratată cu maximă serioziate, deoarece avertizează cu privire la toate „simptomele“ mașinii.
În timp ce unii martori sunt evidenți și intuitivi, alții sunt mai puțin cunoscuți, însă e bine să-i găsești pe toți într-o listă, cum este cea de mai jos. Lucrurile pot fi cu atât mai copleșitoare, cu cât nu faci parte din categoria conducătorilor experimentați.
Din fericire, doar 10% dintre martorii de bord semnalizează probleme grave ale mașinii și, din nefericire, doar 2% dintre șoferi cunosc semnificația tuturor semnalelor luminoase, arată statisticile.