Marile greșeli pe care le faci în bucătărie atunci când gătești roșii coapte

Daria Petrescu 22.06.2021, 10:05
Marile greșeli pe care le faci în bucătărie atunci când gătești roșii coapte

Roșia este considerată atât fruct cât și legume. Roșiile sunt găsite în bucătările din toată lumea, mai ales în zona mediteraneană. Pe lângă gustul bun și numeroasele preparate alături de care pot fi consummate, aceste legume sunt pline de vitamin și au multe beneficii de care puțini știu. Se spune că pentru organism sunt mai bune cele coapte. Iată cum poți face roșii copate și care sunt marile greșeli pe care le faci în bucătărie atunci când le gătești.

Marile greșeli pe care le faci în bucătărie atunci când gătești roșii coapte

Roșiile pot fi consumate în diferite combinații, cu alte legume, sau pur și simplu simple. Este unul dintre cele mai apreciate și populare alimente de pe masa oamenilor. Consumul zilnic de roșii îndeplinește necesarul zilnic de vitamine și minerale .

O porție de roșii coapte sau crude este o sursă bună de vitamina A, C, K, acid folic și potasiu. Asta la o cantitate de 150 de grame. Roșiile au în mod natural un conținut scăzut de sodiu, grăsimi saturate și calorii.

Ele oferă, de asemenea tiamina, niacina, vitamina B6, magneziu, fosfor și cupru, toate acestea fiind benefice pentru  un stil de viață sănătos.

Cum gătești roșiile coapte

Pentru a găti roșii coapte ai nevoie de roșii proaspete. De cele mai multe ori este bine să le alegi pe cele cherry, pentru că sunt mai dulci și aromate.

Pentru a da un gust bun acestora, ai nevoie să adaugi mentă proaspătă și doi sau trei căței de usturori, pentru un gust special. Ar fi indicat să folosești usturoi verde, este mult mai aromat. Înainte să bagați roșiile la cuptor sau să le faceți pe grătar, adăugați peste ele sare și ulei.

Mod de preparare roșii coapte

– Inteapa fiecare rosie cu o furculita, dar doar cât să străpungi coaja, pentru ca aceasta să nu se crape la copt.

-atenție! Roșiile trebue să fie suficient de dulci, altfel, când vor fi coapte vor căpăta un gust ușor amar

-este indicat să le decojiți. Asta depinde de preferințele fiecăruia

-roșiile să fie coapte bine

-după ce ai crăpat roșiile, adaugă sarea

– Stopeste rosiile cu ulei si presara deasupra usturoiul tocat in felii subtiri

– Adauga menta tocata in bucati mari

-Coace rosiile, in cuptorul bine incins inainte, vreme de 40 de minute, la foc potrivit

Roșiile se pot servi ca și garniture pentru preparat sau coapte, alături de alte legume pregătite în acesta fel

Beneficiile roșiilor

– Datorită vitaminei B și a potasiului din roșii, acestea sunt eficiente în reducerea nivelului de colesterol

-reduce tensiunea arterial

– Roșiile conțin o cantitate mare de licopen, un antioxidant. Acesta  este foarte eficient în lupta împotriva radicalior liberi.

– O singură roșie poate oferi aproximativ 40% din necesarul zilnic de vitamina C.

– Potasiul din roșie joaca un rol vital în menținerea sănătății

– Roșiile mențin sistemul digestiv sănătos prin prevenirea atât a constipației cât și a diareei.

– Consumul unei roșii pe zi reduce riscul de hipertensiune arterial

– prezența vitaminei A în roșii ajută la îmbunatățirea vederii

– Semințele roșiilor ne ajută să mențină echilibrul pH-ului necesar

-previne acidoza

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI