Dacă ți-ai planificat concediul în următoarea perioadă, ar fi bine să ții cont și de avertizările trimise de Ministerul de Externe de la București. Potrivit MAE, în mai multe țări europene sunt așteptate fenomene meteo extreme.
Ministerul de Externe de la București a transmis mai multe avertizări de călătorie pentru românii care se află sau vor să meargă în Croația și Italia. În cazul Croației, pentru miercuri, au fost emise avertizări cod portocaliu și cod galben pentru mai multe regiuni.
Sunt zone în care se vor produce fenomene meteo extreme. Situația e similară și în Italia, unde meteorologii nu au vești foarte bune.
Ministerul Afacerilor Externe de la București informează cetăţenii români care se află, tranzitează sau călătoresc în Croaţia că vremea va fi extrem de capricioasă miercuri.
În Croaţia, potrivit meteorologilor, au fost emise două coduri (unul portocaliu și unul galben) de furtună, ploi torențiale și vânt puternic. Sunt vizate regiunile Knin, Istria, Split, Dalmaţia, canalul Velebit, golfurile Kvarner şi Kvarneric, dar și Karlovac, Gospić, Rijeka şi Dubrovnik.
[rssfeed id='1609318597' template='list' posts=2]Ultima este o stațiune extrem de frecventată pe perioada verii. Autorităţile croate avertizează și că sunt posibile pene de curent. Dacă te afli pe teritoriul Croației și ai nevoie de ajutor, MAE amintește că poți folosi numărul unic de urgență 112.
De asemenea, fenomene meteo extreme sunt așteptate și în Italia. Mai multe regiuni din zona de centru-nord a ţării se vor confrunta cu fenomene meteorologice intense, ploi şi furtuni puternice. E cod galben de precipitaţii intense, grindină, furtuni şi intensificări ale vântului în regiunile Lombardia, Veneto, Emilia-Romagna, Marche, Piemonte, Toscana şi în Provincia Autonomă Trento.
Cetăţenii români pot solicita asistenţă consulară la numerele de telefon ale Ambasadei României la Roma: +390683523358; +390683523356; +390683523352; +390683523344, apelurile fiind redirecţionate către Centrul de Contact şi Suport al Cetăţenilor Români din Străinătate (CCSCRS) şi preluate de către operatorii Call Center, în regim de permanenţă.