Mâncarea ideală pentru Postul Paștelui. Mihaela Bilic o recomandă pentru toți românii

Ana Anitoiu, Diana Timișoreanu 24.03.2021, 17:59
Mâncarea ideală pentru Postul Paștelui. Mihaela Bilic o recomandă pentru toți românii

Mâncarea ideală pentru Postul Paștelui a fost dezvăluită de medicul nutriționist Mihaela Bilic, care o recomandă pentru toți românii. Aceasta nu îngrașă, este sățioasă și se pregătește foarte ușor, cu ingrediente ieftine și la îndemână.

Care este motivul pentru care mulți români se îngrașă în post

Potrivit medicului Mihaela Bilic, motivul pentru care mulți români se îngrașă în timpul postului este acela că fac o greșeală majoră. Atunci când renunță la carne, ouă și lactate, aceștia aleg să mănânce cantități mari de cartofi, fasole, mazăre, linte, năut și soia, dar și pâine sau mămăligă.

”Cea mai mare putere sațiogenă o au proteinele, iar în post nu avem proteine pure. Când mâncăm un ou sau o bucată de carne, avem numai proteine, niciun gram de carbohidrați, însă când postim, proteine vegetale găsim doar în leguminoase: fasole, mazăre, linte, năut, soia. Din păcate, acestea vin la pachet cu carbohidrații, adică avem undeva între 10-20 la sută proteine, dar avem si carbohidrați. Puterea lor sațiogenă este mai mică, așa că avem tendința să punem și niște pâine lângă”, a explicat medicul nutriționist Mihaela Bilic, potrivit doctorulzilei.ro.

Mancarea ideala pentru Postul Pastelui. Mihaela Bilic o recomanda pentru toti romanii
Mai multe tipuri de paine

Mihaela Bilic, despre mămăligă și pâine neagră

Medicul nutriționist a clarificat faptul că mămăliga și pâinea neagră pot îngrășa și ele, chiar dacă înlocuiesc pâinea albă. Esențială este cantitatea de carbohidrați ce este consumată. La aceeași categorie intră și cartofii, pastele și orezul. Vezi AICI care este cea mai bună pâine, potrivit Mihaelei Bilic!

”Dacă vei mânca pâine neagră crezând că îngrașă mai puțin, vei avea tendința să mănânci mai mult și mai trebuie luată în calcul și densitatea calorică. Cu cât un aliment este mai pufos și mai umflat cu aer sau cu apă, e mai sărac în calorii. De exemplu, o chiflă de pâine albă are undeva la 20 de grame, o chiflă de graham sau de făină integrală este câteodată dublă ca greutate. Ambele tipuri de făină au același număr de calorii și atunci nu vei realiza că mănânci 40 sau 50 de pâine. E ori pâine ori mămăligă ori cartofi, ori paste, ori orez. Oricare e un reprezentant al clasei carbohidraților. Mămăliga îngrașă la fel ca pâinea. Dar cuvântul îngrașă vine din cantitate”, a explicat ea.

Mancarea ideala pentru Postul Pastelui. Mihaela Bilic o recomanda pentru toti romanii
Ciorba de legume

Mihaela Bilic, despre esența postului

De altfel, Mihaela Bilic a spus că mulți români pierd astfel esența postului, tocmai pentru că vor să se ridice de la masă cu senzație de sațietate. Astfel, ei își înlocuiesc farfuria ideală – un sfert de proteine adică ouă sau carne sau brânză, un sfert de carbohidrați (paste, orez, cartofi, pâine) și o jumătate de legume – cu una în care există o cantitate triplă de carbohidrați.

”Bucățica de carne, pește sau brânză altfel satură, dar Postul trebuie să fie un exercițiu de voință și esența lui este disconfortul și foamea, trebuie să fie un fel de încercare, de întoarcere la sine și de trecere a plăcerilor vieții pe planul doi. Dacă vrem să postim și să fim sătui, pierdem esența Postului”, a adăugat doctorul Mihaela Bilic.

Care este mâncarea ideală pentru Postul Paștelui

Potrivit nutriționistului Mihaela Bilic, mâncarea ideală pentru Postul Paștelui este ciorba, dar și ghiveciul călugăresc. Altfel, dacă cei care țin post mănâncă zacuscă sau alte alimente ce se mănâncă cu pâine, acestora le va fi greu să nu se îngrașe.

”Foarte multă lume ține post demonstrativ sau ca să slăbească, lucru care e profund greșit. Eu aș spune să ne întoarcem la ciorbă care este, de departe, alimentul ideal și în post și în slăbit. Este cel mai bogat în apă, avem câteva bucățele de orez sau cartof dar faptul că e diluat în multă apă umple stomacul și e sățios și spornic. Putem mânca liniștiți ciorbă și ghiveci călugăresc. Dacă mâncăm, în schimb, zacuscă sau tot felul de lucruri care se mănâncă și pe pâine, e greu să nu te îngrași”, a mai spus Mihaela Bilic.

Urmăriți Impact.ro și pe