Mâncăm roșiile împreună cu acest aliment și este o eroare imensă. De ce nu ar trebui să o mai facem

Iancu Andreea / 05.09.2020, 14:12
Mâncăm roșiile împreună cu acest aliment și este o eroare imensă. De ce nu ar trebui să o mai facem

Anotimpul cald ne aduce mai aproape de alimentele preferate. Căldura ne îndeamnă adesea să consumăm preparate mai ușoare pe timpul verii, care să ne permită să facem față temperaturilor ridicate. Totuși, în ciuda faptului că este un aliment vedetă în perioada verii, roșiile în combinație cu alte alimente pot aduce dezavantaje siluetei. Află ce nu ar trebui să alături în farfuria ta dacă mănânci roșii.

Alimentul pe care nu trebuie să îl mâncăm cu roșii

Salata de vară este extrem de apreciată în perioada verii, fiind bogată în vitamine și sățioasă. Totuși, pentru cei care își doresc să slăbească sau acordă multă atenție siluetei, trebuie să știe că roșiile nu ar trebui consumate alături de brânză. Se pare că cele două ingrediente alăturate pot aduce mai multe neplăceri decât avantaje în privința kilogramelor în plus.

Potrivit nutriționistului Mihaela Bilic, cele două alimente, roșiile și brânza nu ar trebui combinate. Se pare că brânza este de trei ori mai bogată în grăsimi decât carnea sau peștele și deci îngrașă.

„E vremea roșiilor cu brânză. Ce poate fi mai savuros, delicios și de sezon decât roșiile cu brânză. Fără pâine, o să spuneţi, ca să nu ne îngrăşăm. Problema e că nu pâinea îngraşă (sau nu la fel de tare) precum brânza. Şi când spun brânza mă refer la orice tip de brânzeturi. Indiferent de cât sunt de sărate: caș şi telemea proaspătă, telemea veche (maturată), mozzarella, cașcavaluri, brânza de burduf sau frământată”, a declarat dr. Mihaela Bilic.

Roșiile cu brânză nu ar trebui consumate împreună foto - Pexels
Roșiile cu brânză nu ar trebui consumate împreună
foto – Pexels

 Cum poți consuma, totuși, roșii cu brânză, fără a afecta silueta

Este esențial să pornim de la dimensiunea porțiilor atunci când dorim să slăbim. Deși suntem tentați să consumăm o cantitate mare din alimentele care ne sunt pe plac, ar trebui să știm că în cazul brânzeturilor acestea nu trebuie să depășească 70 de grame/porție. 

„Deși conține la fel de multe proteine ca şi carnea şi peștele, în brânzeturi avem de trei ori mai multă grăsime. În plus o felie de brânza de 100g o mănânci într-o clipă, la carne e mai mult de mestecat. Apropo de gramaj, porția corectă de brânză e de 70g, adică acele pachete ridicol de mici de la supermarket conțin trei porții!! Unde sunt vremurile în care cumpărai brânza cu calupul?”

Pe de altă parte, dacă ești un gurmand, care nu poate vedea o salată de roșii fără brânză, asigură-te că respecți regula expusă de nutriționistul Mihaela Bilic. Aceasta recomandă o cantitate mică de brânză și mai multe roșii în bolul pentru salată.

”E spre binele nostru, credeți-mă! E ușor să mănânci prea multă brânză dacă bucata e mare. Așa, cu pachetul mic, eşti mai atent. Nu de alta, dar brânza nu e prietena siluetei, nu e un aliment de bază, care se mănâncă cu sutele de grame. Brânza e un răsfăț, un condiment, un ingredient al mâncării. Şi da, puteţi mânca fără grijă roșii cu brânză, cu condiția ca roșiile să ocupe 80% din farfuria voastră. Cu alte cuvinte puneți câteva cubulețe de brânză peste un castron de roșii. Şi atenție la ulei, brânza are deja grăsimea inclusă”, a menționat medicul nutriționist, potrivit voxbiz.ro.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI