Magazinele Lidl se închid mai devreme în România. Compania vrea să facă economie

Anca Manolica 23.09.2022, 14:49
Magazinele Lidl se închid mai devreme în România. Compania vrea să facă economie

Lidl, unul dintre cele mai mari lanțuri de magazine de la noi din țară, ar intenționa să reducă programul de funcționare în România. Măsura ar urma să fie luată pentru a își reduce costurile cu energia și, indirect, a contribui la planul european de reducere a consumului de energie electrică din perioada de vârf a consumului. Iată până la ce oră vei putea să mai faci cumpărături de la Lidl.

Magazinele Lidl din România își vor reduce programul de lucru

Update ora 14:40. Este oficial! Retailerul a transmis un comunicat către Economica.net în cursul zilei de astăzi, prin care confirmă informațiile care s-au speculat. Prin urmare, de luni, 26 septembrie, Lidl România modifică orarul de funcționare al magazinelor din toată țara. Acestea vor avea același program:

Luni – Sâmbătă: 07:30 – 21:00
Duminica: 08:00 – 19:00*

*Cu exceptia magazinului Lidl din Medgidia, str. Independentei, Nr. 12, care va avea același programul actual pentru duminică și va funcționa în intervalul orar 08:00 – 18:00.

– Știrea inițială –

Lidl, cel mai mare lanț de magazine din România după cifra de afaceri, ar urma să își modifice programul de lucru. Dacă în prezent magazinele sunt deschide până la ora 22:00, ele ar urma să se închidă cu o oră sau două mai devreme, respectiv la ora 20.00 sau 21.00. O decizie finală nu a fost luată, însă, informează economica.net.

„Îți mulțumim pentru întrebări. De data aceasta, din păcate, nu putem da curs solicitării voastre”, au transmis oficialii lanțului de magazine, la solicitările publicației.

Pe de altă parte, conform unor surse din piața de retail, la nivelul asociațiilor din industrie, dar și în cadrul întâlnirilor din cadrul Asociației Marilor Retaileri (AMRCR), au avut loc discuții privind problema costurilor cu energia și eventuale soluții.

OUG 119/2022 pune operatorii în mare dificultate

În urma adoptării OUG 119/2022, de la data de 1 septembrie, operatorii lanțurilor de magazine se află într-o situație foarte delicată. Până recent, în baza OUG 27, ei beneficiau, la fel ca mulți dintre consumatorii non-casnici, de plafonarea prețului la energie, plătind 1 leu/kWh, indiferent de furnizor sau de prețul de contract.

Magazinele Lidl din România și-ar putea reduce programul de lucru
Magazinele Lidl din România și-ar putea reduce programul de lucru

Însă, după intrarea în vigoare a noii ordonanțe, lanțurile de magazine se văd nevoite să plătească prețul pieței, cu toate că au existat interpretări că și ele ar trebui să beneficieze de plafonarea parțială (pentru 85% din consum) la 1 leu/kWh. Aceasta permite companiilor din industria alimentară să plătească încă prețul plafonat.

„Comercializarea produselor alimentare nu poate fi exclusă, nici direct prin reglementare, nici indirect prin interpretare, din sintagma „industria alimentară”- care nu are o definiţie clară în legislaţia naţională – deoarece asigură funcţionarea permanentă şi optimă a lanţului de aprovizionare către populaţie”, a transmis Asociația Marilor Rețele Comerciale din România (AMRCR), care dorește, în continuare, prețul plafonat.

O decizie în acest sens, în eventualitatea în care va fi luată, ar putea fi decisă de parlamentari în dezbaterile pe legea care va aproba OUG 119.

Magazinele Lidl sunt alimentate în regim de ultimă instanță

Însă până la alte decizii și modificări, în cazul Lidl, situația este și mai complicată. Aceeași sursă citată susține că lanțul de magazine este alimentat în regim de ultimă instanță, din vară, devenind client al Electrica Furnizare. Iar, în teorie, prețul pentru furnizarea de ultimă instanță este cel mai mare la ora actuală din piață.

Acest preț se calculează ca fiind costul mediu de achiziție a energiei din piață la care se adaugă marja reglementată de 8 bani/kWh a furnizorului de ultimă instanță, plus tarife de rețea și taxe. Se pare că retailerul este acum în căutarea unui alt furnizor, concurențial.

Urmăriți Impact.ro și pe
Anca Manolica
Nume: Anca MANOLICĂ Studii: Marketing și Comunicare în Afaceri, ASE București Experiență profesională: Mi-am început activitatea profesională în marketing și comunicare în sport...