Lovitura zilei pentru Samsung. Gigantul sud-coreean a înregistrat o scădere a profitului său din cauza cererii slabe. Cu toate că zona de telefonie mobilă a înregistrat rezultate excelente pe trimestrul al treilea, profitul operațional a suferit o reducere subtanțială, prima din 2019 încoace. Totuși, compania se așteaptă la creșteri ale vânzărilor pe ultimul trimestru al acestui an.
Samsung înregistrează o scădere a profitului cu 23% din cauza cererii slabe. Afacerea sa de telefonie mobilă a avut un trimestru al treilea excelent, totuși, datorită dispozitivelor pliabile și flagship-urilor sale. De asemenea, profitul operaţional al companiei a scăzut în trimestrul trei cu 32%, pentru prima oară din 2019, din cauza preţurilor mai mici ale semiconductorilor şi a cererii mai slabe.
Cu toate acestea, Samsung a raportat un venit consolidat record de 76,78 trilioane de woni coreeni (KRW), circa 54 de miliarde de dolari, pentru al treilea trimestru al anului 2022, dar a înregistrat, de asemenea, o scădere a profitului față de trimestrul anterior și de la un an la altul, informează engadget.com.
Profitul operațional al gigantului tehnologic (10,85 trilioane KRW sau 7,6 miliarde USD) a scăzut cu 23% față de al doilea trimestru și cu aproximativ 31,4% față de aceeași perioadă a anului trecut.
Profitul operațional al Samsung din iulie până în septembrie 2021 a fost de 15,82 trilioane KRW, ceea ce a fost cu 26% mai mare decât în trimestrul anterior. În raportul său privind veniturile, compania a spus că diferitele sale divizii s-au confruntat cu cererea slabă în mijlocul instabilității economice globale.
[rssfeed id='1609318597' template='list' posts=2]Afacerea cu cipuri a Samsung, care include vânzarea de cipuri pentru laptopuri, servere şi stocare, precum şi producţia de semiconductori, reprezintă 70% din profiturile sale.
Compania vinde cipuri NAND şi DRAM, care sunt utilizate de la dispozitive precum laptopuri şi smartphone-uri, până la centrele de date. De asemenea, are o afacere de producţie de semiconductori.
Samsung nu a publicat niciun comentariu pe lângă previziunile pentru trimestrul trei, dar analiştii au spus că o scădere a preţurilor cipurilor de memorie şi a cererii se află probabil în spatele scăderii profitului.
De asemenea, cererea slabă pentru produse de larg consum și ajustările de stoc ale clienților au determinat o scădere a câștigurilor afacerii Memory. Câștigurile afacerii sale LSI au scăzut din cauza cererii slabe de telefoane și televizoare, de asemenea, deși veniturile din SoC au crescut din cauza unei porțiuni crescute de 5G. Samsung Visual Display Business a fost, de asemenea, afectată de cererea scăzută și de costuri crescute.
Afacerea Samsung Mobile eXperience (MX) a fost punctul său forte în ultimul trimestru. Împreună cu activitatea de rețele a companiei, aceasta a înregistrat venituri consolidate de 32,21 trilioane KRW (22,6 miliarde USD) și profit operațional de 3,24 trilioane KRW (2,27 miliarde USD), care sunt ambele mai mari decât în trimestrul precedent.
Compania atribuie succesul afacerii MX vânzărilor Galaxy Z Fold 4 și Z Flip 4. Ambele au înregistrat o creștere mai puternică decât predecesorii lor. În plus, seria Galaxy S22 a reușit să mențină „un impuls solid al vânzărilor”.
Gigantul tehnologic se așteaptă ca afacerea sa de telefonie mobilă să funcționeze și mai bine în trimestrul al patrulea, pe măsură ce cererea de smartphone-uri și dispozitive portabile crește, datorită sezonalității de la sfârșitul anului. Și din moment ce piețele smartphone-urilor și piețelor de gadget-uri purtabile sunt de așteptat să crească în ansamblu anul viitor, afacerile mobile ale Samsung ar putea continua să aducă profituri solide.