Lovitura pe care a dat-o Dacia în Europa. Ce s-a întâmplat la finalul verii, a depășit un nume imens

Stan Filon 28.09.2021, 12:30
Lovitura pe care a dat-o Dacia în Europa. Ce s-a întâmplat la finalul verii, a depășit un nume imens

Dacia a încheiat vara în forță, cel puțin pe piața auto din Europa, unde modelul Sandero a fost pentru a doua lună consecutiv cea mai vândută mașină! Modelul fabricat la Uzinele Mioveni a depășit pentru a doua lună consecutiv Volkswagen Golf în clasamentul înmatriculărilor de autoturisme din Europa.

Lovitura pe care a dat-o Dacia în Europa, pentru a doua oară

Performanța a fost notată de raportul companiei de studii de piață și consultanță JATO Dynamics, care spune că europenii au înmatriculat în august 14.961 de unități Sandero, cu 8% mai multe decât în aceeași lună a anului anterior.

Volkswagen Golf, modelul aflat de ani buni pe primul loc în acest top, a căzut astfel din nou pe locul 2, cu 13.664 de unități vândute. Ultima treaptă a podiumului este ocupată de Toyota Yaris, model care a fost achiziționat luna trecută de 12.594 de clienți.

Lovitura pe care a dat-o Dacia in Europa, pentru a doua oara
Lovitura pe care a dat-o Dacia in Europa, pentru a doua oara

Dacia Sandero, pe locul 1 în topul vânzărilor

Performanța este și mai notabilă, deoarece și în luna iulie Dacia Sandero s-a situat în topul preferințelor șoferilor din Europa. Atunci, Dacia Sandero, model produs în varianta de bază la uzinele Renault din Maroc și în cea Stepway la Mioveni, în România, a fost comercializat în 20.446 de exemplare, cu 6% mai multe decât în aceeași lună a anului trecut. În iulie, Volkswagen Golf a fost achiziționat de 19.425 de europeni, cu 37% mai puțini decât în luna corespunzătoare a anului precedent. Pe poziția a treia în clasament s-a aflat și în iulie tot Toyota Yaris.

Veștile bune nu se opresc aici pentru Uzinele Dacia. Dacia Duster construit exclusiv la Mioveni a urcat în luna august până pe locul patru, cu 11.327 de unități vândute. Duster a depășit astfel modele mult mai bine cotate precum Volkswagen T-Roc (11.179 unități), Fiat 500 (10.996 unități) sau Volkswagen Polo (10.283 unități).

Locurile următoare în Top 10 al înmatriculărilor din august sunt ocupate, în ordine, de Toyota Corolla (9.912 unități), Hyundai Tucson (9.739 unități) și Ford Puma – un alt SUV asamblat exclusiv în România – cu 9.304 unități.

Oportunitate pentru Dacia

Ultimele schimbări de pe piața auto au venit ca o adevărată mană cerească pentru Dacia. Vorbim despre «Fit for 55», programul de ecologizare al Comisiei Europene. Iată ce declara la începutul lunii septembrie Denis le Vot, șeful global al mărcii Dacia.

”E cea mai bună veste pe care o puteam primi noi, la Dacia. Să vă explic utilizând exemplul Jogger. Prețurile mașinilor cresc continuu din cauza noilor reglementări. Abia am ajuns la EURO 6 Full și vine imediat EURO 7 și apoi altele. Când prețurile cresc abrupt unii clienți își schimbă comportamentul de achiziție. Dacă au cumpărat o mașină de 20.000 de euro acum patru ani și vor să o înlocuiască acum, văd că ceva similar e mult mai scump din cauza reglementărilor, a materiilor prime, etc. Și atunci oamenii se întreabă de ce să cheltuiască atâția bani pe o mașină. Vedem deja că piața second-hand este în flăcări. Mulți cumpără mașini de ocazie, nu pentru că au cine știe ce sisteme electronice, ci pentru că mașinile noi sunt prea scumpe. Și care e brandul care are prețurile cele mai apropiate de cele ale mașinilor second-hand? Dacia!”, spunea Denis le Vot.

Urmăriți Impact.ro și pe
Stan Filon
Mi-am dorit întotdeauna ca articolele mele să schimbe lucrurile în bine, fie că am scris despre corupția din România  sau am prezentat poveștile de viață ale unor oameni obișnuiți. Îmi...