Lovitură dată de Petrom în piață. A luat decizia cu puțin timp în urmă

Stan Filon 11.04.2022, 10:18
Lovitură dată de Petrom în piață. A luat decizia cu puțin timp în urmă

Petrom a decis să nu mai cumpere țiței din Rusia. Chiar dacă costul de transport al țițeiului a crescut, în urma războiului din Ucraina, cea mai mare companie energetică din România refuză să mai cumpere țiței din Rusia, deși este acum la discount. Legat de transport, compania a spus că autoritățile discută în acest moment despre niște „culoare verzi”, pe care să se circule în siguranță.

Lovitură dată de Petrom Rusiei

Așadar, compania Petrom s-a aliniat și ea sancțiunilor economice impuse Rusiei și refuză să mai cumpere petrol de la regimul lui Vladimir Putin. Compania are oferta din Kazahstan pe masă, însă conducerea a recunoscut că sunt căutate materii prime chiar și în Africa de Nord sau de Vest.

„Din perspectiva țițeiului, noi am ales să nu procesăm țiței din Rusia. Aducem țițeiuri non-rusești, pot să fie și din spațiul ex-sovietic, dar nu rusesc, ne uităm inclusiv spre Africa de Nord sau de Vest. Avem și oferta de țiței din Kazahstan pe masă, dar toate achizițiile se fac prin biroul nostru de la Londra (OMV Trading – n.red.), care se uită la toate opțiunile pentru achiziții. Petrolul din Rusia ar fi fost la discount dar nu cumpărăm. Este un self-sanctioning. A fost decizia noastră și a grupului OMV, și ei merg în aceeași direcție”, a declarant Radu Căprău, membru al directoratului Petrom responsabil pentru activitatea de rafinare și marketing, pentru economica.net.

Lovitura data de Petrom Rusiei
Lovitura data de Petrom Rusiei

Fără țiței din Rusia

Radu Căprău a recunoscut că din cauza războiului din Ucraina costurile companiei cu asigurarea materiei prime au crescut și ele. Transportul în zona Mării Negre a ajuns să fie chiar riscant, așadar mai scump.

„Din perspectiva costurilor, s-a simți în tot ceea ce înseamnă transport pe Marea Neagră un impact din partea asiguratorilor, costurile de asigurare au crescut și disponibilitatea navelor a scăzut puțin față de ce era în trecut. Pe acest subiect suntem în discuții cu autoritățile să vedem dacă există posibilitatea unor culoare verzi, care să asigure transportul naval în siguranță. Am cerut acest lucru”, ne-a declarat Căprău.

Reprezentantul companiei a spus că într-adevăr există o cerere crescută pentru motorină, însă nu consideră că ne vom confrunta cu o criză a motorinei.

Urmăriți Impact.ro și pe
Stan Filon
Mi-am dorit întotdeauna ca articolele mele să schimbe lucrurile în bine, fie că am scris despre corupția din România  sau am prezentat poveștile de viață ale unor oameni obișnuiți. Îmi...