Lidl şi Kaufland au soarta pecetluită, situaţia nu e roz deloc. Se întâmplă în viitorul apropiat

Badea Violeta 27.10.2021, 12:58
Lidl şi Kaufland au soarta pecetluită, situaţia nu e roz deloc. Se întâmplă în viitorul apropiat

Vești îngrijorătoare pentru marii retaileri, precum Lidl sau Kaufland. Compania de consultanță strategică Roland Berger a realizat un studiu care arată că hypermarketurilor vor avea o cotă de piață de doar 21%. Iată când se va întâmpla acest lucru și cum arată viitorul comerțului cu amănuntul.

Ce se va întâmpla cu hypermarketurile în viitorul apropiat

Specialiștii fac tot felul de previziuni despre cum va arăta viitorul comerțului cu amănuntul în viitorul apropiat. Potrivit datelor publicate în urma unui studiu realizat de Roland Berger, marii retaileri, precum Lidl sau Kaufland, vor ajunge pe un trend descendent.

Până în 2025 doar 9% dintr-o piață estimată pentru acea perioadă la 25 de miliarde de euro va fi a magazinelor foarte mari, față de 12% în 2020 și 16% în 2015, spun specialiștii. Astfel, hypermarketurile par să aibă soarta magazinelor tradiționale. Acestea sunt într-un continuu declin, ajungând la cote de 45% în 2015, la 32% în 2020 și se estimează că vor ajunge la 21% în 2025.

„Deși istoric hipermarketurile reprezentau un segment principal în retail-ul modern din România, acestea traversează o perioadă de descreștere inca din anul 2015, trend estimat sa continue și în perioada următoare.

Această tendință descendentă este determinată atât de schimbările demografice și de comportament ale consumatorilor, cât și de temperarea expansiunii mall-urilor, ce reprezentau o zonă cheie de dezvoltare pentru formatele mari”, precizează analiștii Roland Berger.

Cine va acapara piata
Cine va acapara piata

Cine va acapara piața

Potrivit aceluiași studiu, magazinele tip discount vor înregistra o creștere medie anuală de 10%, fiind cel mai dinamic segment pana în 2025 când ar urma să ocupe 38% din piață. Astfel, singura salvare a marilor retaileri ar fi aceea de a-și revizui ofertele aproape în fiecare zi.

De asemenea, analiștii Roland Berger spun că magazinele de proximitate, de sub 200 de mp, se vor dezvolta constant și ar urma să ocupe 12% din piață în 2025. Specialiștii că marii retaileri ar putea, totuși, să profite de dezvoltarea rapidă a tehnologiei și să se orienteze spre comerțul online.

Recent, analistul Rajat Wahi, cu o amplă experiență în sectoare și pe piețe internaționale precum Rusia, Europa de Est, Europa, Orientul Mijlociu, Africa și Asia de Sud-Est, a vorbit despre cum va arăta piața de retail în viitorul apropiat.

În opinia acestuia, comercianții vor crea zone de experiență în magazin, astfel încât cumpărătorii să poată testa produsele. Mai exact, clienții vor putea lua decizia având o experiență completă de 360 ​​de grade în magazin.

„Când intrați în magazin, dispozitivul dvs. inteligent va informa comerciantul cu amănuntul că ați ajuns și vă va informa unde va fi disponibil produsul în magazin, oferte / oferte pentru ziua respectivă și asistentul dvs. de magazin care vă va servi.

În plus față de alegerile pe care le aveți pentru ziua respectivă, comerciantul cu amănuntul va extrage datele cumpărătorilor pentru a vă asigura că toate articolele preferate și achizițiile probabile / predictive vor fi disponibile pentru dvs. atunci când ajungeți la magazin.”, spune analistul indian Rajat Wahi, potrivit retail.economictimes.indiatimes.com.

Urmăriți Impact.ro și pe