Oținerea permisului de conducere va fi din ce în ce mai dificilă în România! Autoritățile vor astfel să reducă numărul mare de victime rezultate de pe urma accidentelor rutiere, cifră care a dus România pe primul loc în Uniunea Europeană. Astfel, autoritățile de la București au adus modificări serioase examenului pentru obținerea permisului de conducere prin introducerea de noi probe.
Autoritățile din România au introdus o regulă drastică pentru obținerea permisului de conducere auto, care se va dovedi de netrecut pentru mulți români. Astfel, tinerii care vor să fie șoferi trebuie să aibă cel puțin 10 clase. Pe lângă această condiție, viitorii șoferi trebuie să urmeze și cursuri de conducere defensivă, care să-i învețe cum să se comporte în trafic, cum să anticipeze unele situații limită și cum să se comporte atunci când mașina intră, de exemplu, în derapaj.
Trebuie să precizăm faptul că acest curs încă nu a fost legiferat, dar ar putea fi introdus în lege foarte curând.Cei care vor să obțină dreptul de a conduce pe drumurile publice din țara noastră vor fi obligați să fi urmat un curs de condus defensiv înainte de examen sau, în cel mai rău caz, în primii doi ani după obținerea permisului de conducere.
„Fac drumul Deva-București săptămânal. Dacă mă duc normal, cu viteză de 50 de km, și nu spun că aș fi ușă de biserică, cu toții mai încălcăm și legile de circulație, vezi vedea anumite mașini că te hărțuiesc din spate, de ce mergi cu acea viteză legală, de 50 de km. Nu doar mașinile mici, te hărțuiesc și tirurile, ceea ce e puțin groaznic”, a atras atenția Ilie Toma, deputat PSD, pe marginea haosului de pe drumurile naționale.
Cel care militează de ceva timp pentru introducerea cursului de conducere defensivă este și fostul pilot de raliu Titi Aur. Acesta spune că în prezent școala de șoferi îi învață pe elevi cum să obțină permisul, însă nu îi învață exact cum să șofeze responsabil.
[rssfeed id='1609318597' template='list' posts=2]„Majoritatea, aproape toți conducătorii auto nu sunt educați, nu conștientizează pericolul la care se expun. Nu te învață nimeni despre regula fermoarului, a celor două secunde, de multe lucruri din conducerea defensivă care ar putea fi învățate la școala de șofer, iar la cursul de conducere defensivă să faci partea a doua, de control a mașinii în derapaj, de evitare, de anticipări, de pericole potențiale”.
În ultimii 15 ani, România conduce detașat în topurile europene în ceea ce privește numărul de victime umane rezultate în urma accidentelor rutiere.