Lanțul de magazine care vrea să falimenteze Lidl. Are prețuri cu 30 % mai mici decât gigantul din Germania

Emanuela Pană, Ștefan Olteanu 23.06.2021, 08:08
Lanțul de magazine care vrea să falimenteze Lidl. Are prețuri cu 30 % mai mici decât gigantul din Germania

Un supermarket rusesc cucerește Europa și promite să fie un adevărat rival pentru retailerul german Lidl, întrucât promite produse cu până la 30% mai ieftine. Prezent deja în România, lanțul de supermarketuri a intrat și pe piața germană, cunoscută ca fiind dominată de giganți ai domeniului cu capital nemțesc, urmând a se „afirma“ și în Marea Britanie. Mai multe detalii, în continuare.

Lanțul de magazine care vrea să falimenteze Lidl

Un nou lanț de supermarketuri urmează să intre pe piața din Marea Britanie și va rivaliza cu magazine precum Aldi, ASDA, Tesco, Morrisons, Sainsbury’s și Lidl. Potrivit rapoartelor, acesta ar putea fi cu până la 30% mai ieftin decât comercianții cu amănuntul, cum ar fi Aldi și Lidl, notează manchestereveningnews.co.uk.

Lanțul de supermarketuri MERE a fost fondat inițial ca Svetofor în Krasnoiarsk, Siberia, în 2009, și a deschis până acum patru magazine în Preston, Castleford, Mold și Caldicot. Însă, potrivit The Grocer, planurile de a intensifica deschiderea de noi magazine în această țară încep să prindă contur. Într-un interviu acordat la începutul aceste luni revistei mai sus amintite, CEO-ul MERE din Marea Britanie, care cumpără Pavels Antonovs, a susținut că supermarketul va avea prețuri cu 30% mai mici decât rivalii, printre care se numără și discounterul german Lidl.

Suntem decalajul de pe piață. Nu avem concurenți. (…) Modelul nostru nu este nici un serviciu și nici marketing“, a spus acesta.

Potrivit Birmingham Live, lanțul rusesc ar avea peste 3.200 de magazine în întreaga lume. Fiecare magazin MERE din Marea Britanie va avea aproximativ 10.000 de metri pătrați și va avea doar 8 lucrători. MERE se compară cu Costco, cel mai mare vânzător en-gros bazat pe volumul de vânzări din Statele Unite, cu peste 132.000 de angajați, dar fără taxă de membru și fără serviciu în magazin.

De asemenea, se spune că magazinele MERE includ o cameră frigorifică și un congelator, iar articolele sunt de obicei vândute direct din paleții pe care sunt livrați. Supermarketul rusesc cumpără stocuri de la furnizori în „vânzare sau returnare“, ceea ce înseamnă că MERE va returna vânzătorului orice bun nevândut.

Citește și: Programul magazinelor Lidl de Rusalii. Orarul complet pentru zilele de 20 și 21 iunie

Are prețuri cu 30 % mai mici decât gigantul german

După cum spuneam și în rândurile de mai sus, rușii atacă piața germană de retail, iar strategia retailerului constă în vânzarea de produse la prețuri cu până la 30% mai mici, fără un control strict al calității sau provenienței.

Supermarketul rusesc care vrea să falimenteze Lidl. Anunță prețuri cu 30% mai mici
Supermarketul rusesc care vrea să falimenteze Lidl. Anunță prețuri cu 30% mai mici

Supermarketul rusesc care se pregătește să cucerească Europa are deja magazine în Germania, România și Polonia și se pregătește să își extindă rețeaua, intrând și pe piața din Marea Britanie. Altfel spus, lanțul de supermarketuri din Siberia a început să se instaleze în Germania, dar şi Europa de Est.

Cunoscută pentru că nu dă atenție originii și calității produselor, reţeaua MERE intră acum frontal în Occident prin Germania, bastionul istoric al lui Aldi și Lidl“, scrie Le Monde.

MERE este un fel de supermarket al săracilor, ieftin și fără pretenții, cu marfa la grămadă. Acesta și-a făcut loc și pe piața din România, anunțându-și prezența în Snagov, Brașov, Piatra Neamț, Turda, Bistrița, Slobozia, Suceava şi Tecuci.

Rușii își ademenesc clienții prin conceptul „hard-discount“, promițând produse cu 30% sub prețul pieței.

Urmăriți Impact.ro și pe
Emanuela Pană
Absolventă a Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității din București, Emanuela Pană s-a alăturat echipei Impact în anul 2020, din dorința de a fi...