Inaugurarea metroului din Drumul Taberei va aduce probleme mari pentru călătorii de pe celelalte magistrale! Măsura de tot râsul luată de Metrorex

Redacția IMPACT 10.02.2020, 10:23
Inaugurarea metroului din Drumul Taberei va aduce probleme mari pentru călătorii de pe celelalte magistrale! Măsura de tot râsul luată de Metrorex

Inaugurarea Magistralei 5 a metroului a tot fost amânată în repetate rânduri. Autoritățile vin din nou cu promisiuni legate de acest tronson. Ce trebuie să știe bucureștenii?

Ce se întâmplă cu metroul din Drumul Taberei

Reprezentanții Metrorex au transmis că în vara acestui an va fi dată în funcțiune Magistrala 5 a metroului bucureștean, mai precis pe data de 30 iunie. Veștile nu sunt însă tomai bune întrucât călătorii vor fi nevoiți, totuși să aștepte mai mult în stații, întrucât timpul de așteptare va fi unul mai mare cu un minut decât în celelalte stații acutale. Acest lucru se va întâmpla în contextul în care 8 trenuri vor fi scoase din funcțiune de pe liniile M1 și M3 și vor fi introduse pe ruta din Drumul Taberei. Astfel, toată ideea de a inaugura mai devreme metroul din Drumul Taberei este să ia trenuri de e alte magistrale, aspect care va reduce timpii de așteptare pentru toate liniile.

Metroul din Drumul Taberei. Foto: Inquam Photos / Octav Ganea
Metroul din Drumul Taberei. Foto: Inquam Photos / Octav Ganea

Momentan acasta este singura soluție găsită și înaintată de auorități pentru tronsonul Râul Doamnei – Eroilor al Magistralei 5 pentru ca acesta să fie deschis la data programată, conform datelor de la Clubul Feroviar.

„S-a ţinut cont de faptul că până la sfârșitul anului 2023 vor fi livrate cele 13 trenuri noi achiziționate pentru exploatarea pe Magistrala 5. Prin urmare, în anul 2024 cele 13 trenuri noi se vor utiliza pe Magistrala 5, iar trenurile tip BM utilizate pe acestă magistrală în perioada 2020-2023, vor reveni în parcul Magistralelor 1 și 3, acțiune care va crea posibilitatea aplicării graficelor de circulație prin care este prevăzută scăderea intervalului de urmărire a trenurilor de la 6 minute la 5 minute (sublin.ns) în orele de vârf de trafic”, potrivit  proiectul de act normativ pus în dezbatere publică pe site-ul Ministerului Transporturilor.

Și Ludovic Orban, premierul demis a fost într-o vizită în luna noiembrie a anului 2019 pentru a vedea care este stadiul lucrărilor de atunci.

Ludovic Orban, la magistrala 5 a metroului bucureștean, în vizita din noiembrie 2019. Foto: Inquam Photos / Octav Ganea
Ludovic Orban, la magistrala 5 a metroului bucureștean, în vizita din noiembrie 2019. Foto: Inquam Photos / Octav Ganea

„Conform celor discutate cu conducerea Metrorex şi cu directorii companiilor care au contracte cu metroul pentru finalizarea acestui obiectiv de investiţii, practic metroul poate fi dat în folosinţă anul viitor, aproximativ în luna iunie. Acestea sunt, ca să zic aşa, angajamentele care sunt luate de constructor. Eu am convingerea că în momentul de faţă constructorii au toate condiţiile pentru a finaliza lucrările în termenele convenite, atât condiţiile procedurale, cât şi condiţiile contractuale, cât şi condiţiile financiare, pentru a putea finaliza la termen şi vom urmări lucrările îndeaproape, astfel încât ele să fie finalizate”, spunea Ludovic Orban la acea vreme.

Ultima încercare a Metrorex de a achiziționa noi garnituri de metrou a fost în 2014, moment în care compania a organizat o licitație pentru a cumpăra 52 de trenuri. Licitația în valoare de 1,5 miliarde de lei a fost anulată în 2017, după ce mai multe firme au contestat procedura de licitație, scrie publicație stiripesurse.ro.

Urmăriți Impact.ro și pe