Vești proaste pentru proprietarii de mașini vechi! Valoarea impozitelor pentru proprietarii de autoturisme vechi ar putea crește considerabil în perioada următoare. Ce sumă uriașă va trebui plătită anual veți afla din materialul următor!
Proprietarii care au mașini mai vechi de 15 ani ar putea să plătească un impozit mai mare față de cel pe care-l plătesc în prezent. Suma pe care aceștia ar trebui să o scoată din buzunar ar putea ajunge chiar și la 900 de lei pe an. Autoritățile se gândesc să modifice codul fiscal pentru că parcul auto din România este îmbătrânit și poluează aerul foarte mult.
Ministrul Mediului, Tanczos Barna, spune că țara noastră trebuia să ia urgent anumite măsuri, deoarece Uniunea Europeană își dorește să revoluționeze piața auto, iar primul pas este acela de a le propune dealerilor auto să vândă doar modele electrice.
Ultimele studii arată că în România există un total de opt milioane de mașini, iar 40% dintre acestea sunt mai vechi de 17 ani, conform unui raport întocmit de Ministerului Mediului. Mai mult decât atât, media de vârstă a unei mașini din România este cu cinci ani mai mare decât media europeană.
Barna Tanczos a vorbit de faptul că Uniunea Europeană încurajează achiziționarea mașinilor electrice pentru a reduce poluarea. O lege ar putea să fie implementată în anul 2035. Comisia Europeană dorește ca toate modelele vândute de dealerii auto să fie electrice, fără emisii de carbon. Până se va aplica această măsură, România trebuie să scape de toate mașinile mai vechie de 15 ani de pe străzi.
Astfel, autoritățile iau în calcul să vină în sprijinul românilor care nu au venituri mari pentru a-și schimba mașinile vechi. Aceștia ar putea primi suma de 3.000 de euro. Prin programul Rabla primesc 1.500 de euro, dacă îşi cumpără o maşină pe motorină sau benzină. Guvernul se mai gândește și la câteva soluții pentru a descuraja importul de autoturisme la mâna a doua.
Banii pe care autoritățile îi vor pune la bătaie ar putea veni dintr-un fond oferit de Uniunea Europeană pentru a-i ajuta pe proprietarii fără posibilități financiare. Se vor aplica însă şi câteva măsuri de descurajare. Pe lângă modificarea codului fiscal, Comisia Europeană propune introducerea unei taxe în carburant pe care şoferii să o plătească în țările membre care nu au reuşit să reducă poluarea pe şosele.