Un adevărat gigant economic se dezvoltă constant în România. Vorbim despre grupul german industrial Bosch, care s-a decis să-și consolideze poziția pe zona de servicii de outsourcing. Astfel, societatea germană își extinde, prin divizia Service Solutions din Timișoara (BSO), segmentele de business deschizând în oraș un hub global de achiziții.
Așadar, Bosch va avea un nou depatament de Achiziții Strategice Indirecte, care se va ocupa de clienți din toate regiunile Europei, având totodată și alte sarcini strategice pentru companie. Pasul acesta era unul normal, după cum a recunoscut chiar vicepreședintele diviziei de Achiziții Indirecte pentru categorii non-tehnice.
„Timișoara este deja, de ceva vreme, unul dintre hub-urile Global Business Services (GS), astfel că decizia de a pune bazele unui hub de achiziții aici a venit oarecum natural. De asemenea, ne-a fost foarte ușor să aderăm la infrastructura și la metodele de lucru pe care le-am găsit aici și mă bucur să văd că rezultatele obținute până acum sunt foarte bune”, spune Steffen Hammer.
În 2021, Bosch Services Solutions din Timișoara a angajat 600 de persoane specializate în domenii precum dezvoltare software, IT Help Desk, customer service, controlling, contabilitate, project management, logistică, achiziții și vânzări, dintre care 50 de specialiști lucrează exclusiv în cadrul noului departament înființat.
Bosch și-a extins în toamnă afacerile deschizând a treia hală de producție în cadrul fabricii de componente electronice auto din Cluj, cu o investiție de aproximativ 55 de milioane de euro. În fabrica din Cluj, lucrează în prezent peste 3.100 de angajați și se preconizează că acest număr va crește în viitorul apropiat.
În plus, compania a început construcția celei de-a doua clădiri de birouri pentru Centrul de Inginerie din Cluj, o investiție de 21 de milioane de euro. Compania Bosch a sărbătorit 25 de ani de prezență în România și are acum peste 8.000 de angajați în cinci entități.
Afacerile Bosch merg ca pe roate în România. A încheiat anul fiscal 2020 cu vânzări consolidate în valoare de aproape 2,2 miliarde de lei (448 de milioane de euro) în România, având astfel o creștere de trei procente în comparație cu anul precedent. La nivel mondial, Bosch are 400.000 de angajați și vânzări anuale de peste 70 miliarde de euro.