Poate că ți s-a întâmplat să pierzi ore întregi prin aeroport din cauza faptului că zborul tău a avut întârzieri. Există un regulament care îți arată, pas cu pas, ce trebuie să faci ca să fii despăgubit.
Regulamentul privind compensarea zborurilor numărul 261/2004 prevede despăgubiri în funcție de timpul pierdut și de distanța parcursă:
În timpul petrecut în aeroport, compania aeriană trebuie să se asigure că primești mâncare și răcoritoare. Excepție fac situațiile în care are loc o grevă a controlorilor de zbor, de exemplu.
Dacă zborul tău întârzie mai mult de două ore, atunci compania trebuie să te anunțe despre drepturile pe care le ai. Dar nu toate companiile procedează așa, iar unele refuză chiar să acorde despăgubiri, chiar dacă ele au fost cerute. În cele mai multe cazuri sunt invocate defecțiunile tehnice.
[rssfeed id='1609318597' template='list' posts=2]În acest caz, poți da compania în judecată. Există sentințe dictate în astfel de cazuri care spun că operatorii aerieni nu mai pot invoca scuza cu defecțiunile tehnice. Există avocați specializați care se ocupă de astfel de spețe. Și trebuie să știi că orice companie aeriană care activează în Uniunea Europeană trebuie să se supună regulamentului din 2004.