Fenomenul cosmic ciudat descoperit de astronomi. E îngrijorător, ce va produce atunci când va avea loc

Badea Violeta 18.01.2022, 14:43

Descoperire incredibilă făcută de astronomi! Aceștia au observat o pereche de găuri negre supermasive care urmează să se ciocnească peste 250 de milioane de ani. Perechea cosmică se află la doar 89 de milioane ani-lumină depărtare, în galaxia NGC 7727. Iată ce se va întâmpla când se vor ciocni. Fenomenul e îngrijorător!

Astronomii au descoperit un fenomen cosmic îngrijorător

Potrivit publicaţiei Sky and Telescope, astronomii au observat o pereche de găuri negre supermasive care se vor ciocni peste 250 de milioane de ani.

Totul a început în urmă cu trei ani. La vremea aceea, o echipă condusă de François Schweizer de la Observatorii Carnegie au observat o concentraţie compactă de stele chiar lângă centrul strălucitor al galaxiei NGC 7727.

Despre al doilea nucleu s-a spus că ar aparține unei galaxii mai mici, cu o gaură neagră centrală uşor activă, care a fuzionat cu NGC 7727 în urmă cu aproximativ 2 miliarde de ani. La această concluzie a ajuns Schweizer, deoarece nucleul producea raze X slabe.

Acum, astronomii conduși de Karina Voggel de la Observatorul din Strasbourg arată că ambele nuclee ale galaxiei adăpostesc o gaură neagră supermasivă, separate la o distanţă de circa 1.600 de ani lumină. Potrivit specialiștilor, cele două sunt suficient de apropiate ca să intre în spirală şi să se ciocnească în doar 250 de milioane de ani.

„Suntem foarte norocoşi că sunt apropiate, dar nu s-au unit încă”, a delcarat Karina Voggel.

Fenomen cosmic
Sursa foto: Sky and Telescope

Ce tehnologie au folosit specialiștii

Specialiștii au folosit tehnologia Multi Unit Spectroscopic Explorer (M.U.S.E) de pe Very Large Telescope al Observatorului European de Sud din Chile. Cu ajutorul acesteia, echipa a putut măsura mişcările masive ale stelelor aflate în jurul celor două nuclee.

Răspândirea vitezelor arată mase ale găurilor negre de 154 de milioane pentru prima şi, respectiv, de 6,3 milioane pentru cea de-a doua.

„Descoperirea noastră sugerează că ar putea exista mai multe relicve ale fuziunilor de galaxii și că ar putea conține găuri negre masive ascunse ce încă așteaptă să fie descoperite.

Ar putea crește numărul total de găuri negre supermasive cunoscute din Universul local cu 30%”, a mai precizat Karina Voggel.

Datorită tehnologiei M.U.S.E, echipa a putut calcula masa găurii negre. Aceasta oferă o rezoluţie spaţială foarte ridicată și un spectru pentru fiecare pixel de 0,025 secunde de arc din câmpul său vizual.

Badea Violeta