Facebook pierde supremația? Numărul utilizatorilor unici a scăzut pentru prima data în 18 ani

Beatrice Dumitru 03.02.2022, 14:51
Facebook pierde supremația? Numărul utilizatorilor unici a scăzut pentru prima data în 18 ani

Facebook este una dintre cele mai mari reţele de socializare din mediul virtual și a dominat piața în ultimii anii, fiind folosită de aproape două miliarde de persoane la nivel global. Însă, apariția altor platforme a făcut ca Facebook să mai piardă din numărul utilizatorilor, pentru prima dată de când a fost lansat.

Facebook a început să piardă utilizatori

Platforma socială Facebook se confruntă cu scăderea numărului de utilizatori activi unici, pentru prima dată în istoria sa de 18 ani. Cei mai mulți utilizatori de Facebook sunt în India, iar apoi urmează SUA.

Meta Networks, compania care deține Facebook, spune că numărul utilizatorilor a scăzut la 1,929 miliarde în ultimele trei luni ale anului 2021, comparativ cu 1,930 miliarde în trimestrul precedent. Firma a avertizat, de asemenea, despre încetinirea creșterii veniturilor din publicitate în fața rivalilor TikTok sau YouTube.

Acțiunile Meta s-au devalorizat cu peste 20% la tranzacționare după închiderea bursei din New York, motiv pentru care și valoarea companiei pe piața financiară a scăzut cu aproximattiv 200 de miliarde de dolari. Directorul executiv al Facebook, Mark Zuckerberg, a declarat că vânzărilor companiei au fost afectate, deoarece utilizatorii, în special cei mai tineri, au ales alte platforme, notează BBC.

Facebook pierde supremația. Numărul utilizatorilor unici a scăzut pentru prima data în 18 ani
Facebook, una dintre cele mai puternice rețele de socializare.

Facebook a făcut investiții pentru a ține pasul cu TikTok

Meta, care deține cea de-a doua cea mai mare platformă de publicitate digitală din lume, după Google, a mai spus că a fost afectată de schimbările sistemului de operare Apple, referitoare la confidențialitate. Acestea au îngreunat măsurarea publicității pe Facebook și Instagram și ar putea avea un impact „de ordinul a 10 miliarde de dolari” pentru acest an, potrivit directorului financiar al Meta, Dave Wehner.

Veniturile totale ale Meta, cele mai mari din vânzările de publicitate, au crescut la 33,67 miliarde de dolari în această perioadă, depășind cu puțin predicțiile pieței. De asemenea, compania a estimat venituri între 27 și 29 de miliarde de dolari pentru următorul trimestru, ceea ce este mai puțin decât se așteptau analiștii.

Compania a făcut investiții în video pentru a concura cu TikTok, deținut de gigantul tehnologic chinez ByteDance, iar Mark Zuckerberg a spus că este încrezător că acestea vor da roade, așa cum s-a întâmplat și cu publicitatea pe mobil și Instagram stories.

„Echipele se descurcă destul de bine și produsul crește foarte repede. Lucrul care este oarecum unic aici este că TikTok este deja un concurent atât de mare și, de asemenea, continuă să crească într-un ritm destul de rapid”, a spus Mark Zuckerberg.

În ultimii câțiva ani, creșterea platformei Faceebok a stagnat în Europa și SUA, dar acest lucru a fost mascat de creșterea numărului de utilizatori din restul lumii. Însă, nu este la fel de popular în rândul tinerilor așa cum este TikTok.

Urmăriți Impact.ro și pe
Beatrice Dumitru
Este redactor pe zona de Actualitate Impact.ro. Beatrice a absolvit Facultatea de Jurnalism și cursurile de prezentatori, redactori, reporteri și operatori tv în cadrul Academiei de Radio și...