Facebook își schimbă numele. Cel mai bine păzit secret al companiei s-a aflat

Cătălina Burghelea 20.10.2021, 08:44
Facebook își schimbă numele. Cel mai bine păzit secret al companiei s-a aflat

Facebook intenționează să-și schimbe numele. Gigantul rețelelor de socializare ar putea primi o nouă denumire în curând. Cel mai bine păzit secret al companiei s-a aflat!

Cum s-ar putea numi Facebook

Surse anonime din cadrul Facebook susţin că este o chestiune de zile până când celebra companie cu profit uriaș va anunţa schimbarea numelui. Aceasta ar putea avea loc săptămâna viitoare, pe 28 octombrie, când începe conferinţa Connect. Mark Zuckerberg vrea ca noua denumire să reflecte ambiţiile mai mari ale companiei sale, care depăşesc nivelul actualelor platforme sociale.

Viitorul nume al Facebook, despre care CEO-ul Mark Zuckerberg intenționează să vorbească la conferința anuală Connect a companiei din 28 octombrie, este menit să semnaleze ambiția gigantului tehnologic de a fi cunoscut mai mult decât social media.

Mark Zuckerberg are planuri mari

Facebook are deja peste 10.000 de angajați care construiesc sisteme performante pentru consumatori, cum ar fi ochelarii AR, despre care Zuckerberg crede că vor fi în cele din urmă la fel de omniprezenți ca smartphone-urile. În iulie, el a declarat pentru The Verge că, în următorii câțiva ani, „vom trece efectiv de la oamenii care ne consideră în primul rând o companie de social media la o companie de metavers”.

Mark Zuckerberg a pus foarte mult accent, în ultimul timp, pe conceptul de „metavers” şi acesta pare să fie motivul schimbării de nume pentru Facebook. Folosit iniţial în filmele şi literatura SF, „metavers” desemnează un univers virtual, în care utilizatorii îşi pot folosi imaginaţia pentru a depăşi granițele lumii reale şi unde se pot transforma şi pot interacţiona după bunul plac.

Cum poți câștiga mulți bani pe Facebook

Care este motivul acestei schimbări

Un nou nume ar putea, de asemenea, să servească pentru a separa în continuare lucrarea futuristă asupra căreia se concentrează Zuckerberg de analiza intensă pe care Facebook o are în prezent, pentru modul în care operează platforma sa socială astăzi. Un fost angajat al Facebook, Frances Haugen, a scos recent o mulțime de documente interne înfricoșătoare la adresa fostului său loc de muncă și a depus mărturie înaintea Congresului.

Facebook nu este prima companie cunoscută care și-a schimbat numele, pe măsură ce ambițiile sale se extind. În 2015, Google s-a reorganizat în totalitate sub un holding numit „Alphabet”, parțial pentru a semnala că nu mai este doar un motor de căutare, ci un conglomerat de companii care produc mașini fără șofer și tehnologie medicală. Și Snapchat s-a transformat în Snap Inc.

Cel mai bine păstrat secret al companiei americane

Noua denumire a companiei Facebook este un secret bine păzit în interiorul zidurilor sale și nu este cunoscut pe scară largă, chiar și în rândul angajaților săi. Un posibil nume ar putea avea de-a face cu Horizon, numele folosit până acum pentru versiunea de VR a reţelei sociale a companiei. Numele acestei aplicații a fost modificat recent în Horizon Worlds, la scurt timp după ce Facebook a scos Horizon Workrooms.

Ce reprezintă „metavers”?

În afară de comentariile lui Zuckerberg, Facebook a pus constant bazele pentru o mai mare concentrare pe următoarea generație de tehnologie. Vara trecută a înființat o echipă dedicată de metavers. Recent, a anunțat că șeful AR și VR, Andrew Bosworth, va fi promovat ca director tehnic. Iar zilele trecute, Facebook a anunțat că vrea să angajeze încă 10.000 de oameni în Europa.

În timp ce Facebook a promovat puternic ideea metaversului în ultimele săptămâni, nu este încă un concept pe larg înțeles. Termenul a fost inventat inițial de romancierul SF Neal Stephenson pentru a descrie o lume virtuală în care oamenii scapă dintr-o lume distopică, reală. Acum este adoptat de una dintre cele mai mari și controversate companii din lume și va trebui să explice de ce merită să se scufunde în propria lume virtuală.

Urmăriți Impact.ro și pe
Cătălina Burghelea
Este redactor Playtech. Absolventă a Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării și a masterului în Marketing Online din cadrul ASE, Catalina Burghelea s-a alaturat echipei de stiri de...