Evaluare Națională 2021. Ce elevi susţin luni examenele în etapa specială

Ioana Bucur 04.07.2021, 12:49
Evaluare Națională 2021. Ce elevi susţin luni examenele în etapa specială

Noi emoții pentru absolvenții de clasa a opta, la Evaluare Națională 2021. Ce elevi susțin luni examenele în etapa specială.

Evaluare Națională 2021. Ce elevi susţin luni examenele în etapa specială

O nouă rundă de emoții pentru părinți și absolvenții de clasa a opta. Luni, 5 iulie, elevii care nu s-au putut prezenta la Evaluare Națională 2021 susțin examenele în etapa specială. Potrivit datelor publicate de Ministerul Educației, s-au înscris 60 de candidați.

Astfel, luni, 5 iulie, elevii care au fost în izolare sau carantină din pricina COVID-19 sau care, din alte motive justificate cu certificat medical, nu au putut finaliza sau participa la probele de examen ale Evaluării Naționale pot susţine aceste probe în etapa specială, ce va începe cu proba de Limba și Literatura Română.

A doua zi urmează proba scrisă la Matematică, iar miercuri, 7 iulie, se va da proba la Limba și Literatura Maternă. Rezultatele se vor afișa în 9 iulie, dată de la care se pot depune și contestațiile. Acestea se vor corecta în perioada 10 – 11 iulie, iar în 12 iulie vor fi afișate rezultatele finale.

Aproape 77% dintre candidaţi au medii peste cinci. Câte medii de 10 s-au luat

Notele finale, după rezolvarea constestațiilor, au fost publicate, duminică, pentru absolvenţii clasei a VIII-a care au susţinut probele de la Evaluarea Națională 2021  între 22 şi 25 iunie.

După contestații, 76,90% dintre candidați au avut medii mai mari de 5, în creştere cu 0,10% (103 candidaţi) faţă de rezultatele iniţiale (76,80%). Reevaluarea lucrărilor a aduc și câteva medii de 10 curat, numărul acestora crescând de la 120 la 132.

„Am avut la Evaluarea Naţională rezultate mai bune decât la anii anteriori, decât în ultimii trei ani. Sunt cel puţin doi factori: elevii au reuşit să se concentreze pe acest examen în pofida acestei perioade de criză, doi – este primul an când avem subiecte structurate la examenul de Evaluare Naţională.

Avem subiecte structurate la fel cu testările PISA. Este eliminat subiectivismul evaluării foarte mult pentru că baremul este fragmentat foarte mult, se vizează fiecare item în parte şi este mai greu să greşeşti în evaluare. Profesorul este obligat să puncteze fiecare răspuns bun din partea elevilor”, a declarat Sorin Cîmpeanu la Digi24, joi seara.

Evaluare Națională 2021. Ce elevi susţin luni examenele în etapa specială
Evaluare Națională 2021

La proba de Limba şi literatura română, 103.805 candidaţi (84%) au încheiat examenul cu note mai mari sau egale cu 5 (cinci), iar dintre aceştia, 482 de candidaţi au obţinut nota 10 (+15 în raport cu prima afişare).

La Matematică, 83.129 de candidaţi (67,40%) au primit note mai mari sau egale cu 5 (cinci), iar dintre aceştia, 1.505 candidaţi au obţinut note de 10 (+66 în raport cu prima afişare). La Limba şi literatura maternă, 7.619 candidaţi (95,9%) au primit note mai mari sau egale cu 5 (cinci), iar 123 de candidaţi au obţinut note de 10 (numărul notelor de 10 a rămas nemodificat).

Ministrul Educației și-ar dori să se schimbe modalitatea de corectare a lucrărilor de la Evaluarea Națională

Ministrul Sorin Cîmpeanu a dezvăluit  că îşi doreşte ca de anul viitor să se schimbe modalitatea de corectare a lucrărilor de la Evaluarea Națională, acestea urmând să fie verificate și punctate online:

„Există un pilot şi sunt colegi cu iniţiativă care au demarat pentru clasa a VI-a acest proiect pilot, evaluări la matematică – ştiinţe, cărora să le fie alocat câte un cod pe fiecare item şi să fie culese rezultatele pe fiecare item în aşa fel încât să ai o imagine mult mai clară ce a mers şi ce nu a mers bine.

În momentul în care analizăm pe fiecare item în parte, ştii că trebuie să te concentrezi în procesul de îmbunătăţire a predării pe aceste competenţe. Îmi doresc acest sistem şi la Evaluarea Naţională. Dacă tot am introdus acest sistem apropiat de Bologna, cu acest barem fragmentat în care se punctează fiecare răspuns al elevilor, următorul pas ar fi colectarea informatizată la nivel de item. Fiecare dintre subiecte va avea propriul cod.

Profesorii corectori vor putea corecta online, fără să se cunoască între ei. Am dreptul să fiu optimist. Dacă tot vorbim de digitalizare, am zis un lucru mărunt, dacă îl fac într-un an tot e bine”, a explicat ministrul.