eMAG a depășit Dacia. Devine cel mai scump brand din România, cât valorează firma în acest moment

Ana Anitoiu 27.04.2022, 13:43
eMAG a depășit Dacia. Devine cel mai scump brand din România, cât valorează firma în acest moment

eMAG a depășit Dacia și a devenit cel mai scump brand din România în clasamentul anual Brand Finance, în urma unei creșteri cu 29% a valorii sale față de cea de anul precedent. Astfel, a ajuns să fie prima companie din domeniul comerțului electronic care s-a situat pe primul loc în top.

Cum a ajuns eMAG să depășească Dacia

Conform raportului Brand Finance, cea mai mare firmă globală independentă de evaluare și strategie de brand, valoarea brandului eMAG continuă să crească, pe măsură ce compania se dezvoltă pentru a satisface cererile în schimbare ale consumatorilor.

eMAG a reușit să depășească Dacia în clasament deoarece a ținut pasul cu evoluția rapidă a e-commerce în regiune și a schimbărilor în obiceiurile de cumpărare ale oamenilor. Compania a investit în servicii menite să le ofere clienților mai mult timp pe care să-l folosească așa cum doresc.

În ultimii doi ani, eMAG a lansat serviciul cu livrare rapidă și gratuită Genius. În plus, infrastructura easybox, ce a fost dezvoltată în toată țara de către Sameday, le-a oferit clienților și mai multă flexibilitate pentru a-și putea ridica comenzile de oriunde, oricând au timp să facă acest lucru. Mai mult, clienții au posibilitatea de a plăti produsele în mod eșalonat.

eMAG a depasit Dacia
eMAG a depasit Dacia in clasamentul Brand Finance

Cât valorează eMAG în acest moment

În acest fel, eMAG a devenit cel mai valoros brand românesc în clasamentul anual Brand Finance, depășind Dacia, după ce a înregistrat o valoare de peste un miliard de euro. Adică cu 29% mai mare față de cea de anul trecut.

„Această recunoaștere reprezintă o confirmare a rolului transformator pe care comerțul online îl are în viețile oamenilor și ne motivează să ne continuăm investițiile accelerate în infrastructură și tehnologie pentru a susține evoluția stilului de viață al românilor și a transformării eMAG în ecosistem regional de e-commerce”, a declarat CEO-ul eMAG, Tudor Manea.

Ce investiții a anunțat eMAG

eMAG investește în tehnologie și în susținerea antreprenorilor digitali care vor să facă comerț online prin intermediul companiei. Astfel, firma extinde oferta din platformă. Anul acesta, eMAG va încheia automatizarea hubului său de la Joița, o investiție de 90 de milioane de euro. Acesta poate acomoda peste 1.000 de antreprenori care se înscriu în programul Fulfilment by eMAG.

Această investiție făcută de compania eMAG face parte dintr-un plan mai amplu, ce se ridică la 3,2 miliarde de lei până în anul 2024. Prin intermediul acestuia, compania își propune să devină un ecosistem regional de tehnologie și comerț.

An de an, compania de consultanță și evaluare de brand Brand Finance evaluează cele mai valoroase branduri globale, naționale și sectoriale. Cele mai valoroase 50 de branduri românești sunt incluse în raportul anual Brand Finance România 50. Compania Dacia a înregistrat o valoare de 815 milioane de euro, în scădere cu 28%.

Urmăriți Impact.ro și pe