Efectele negative pe care le au orele online asupra copiilor. Avertismentul dur dat de psihologi   

Efectele negative pe care le au orele online asupra copiilor. Avertismentul dur dat de psihologi

Orele online pot avea efecte negative asupra copiilor, a avertizat un psiholog, în contextul în care mulți părinți au cerut ca școala să se facă pe internet, pentru copiii lor.

Ce argumente aduc părinții care cere ca orele să se facă online

Mulți părinți au făcut cereri către inspectoratele școlare, pentru ca orele să se facă doar online, pentru copiii lor. În Argeș, de exemplu, au fost făcute aproape 500 de astfel de cereri.

Părinții au argumentat că elevii suferă de boli cronice sau locuiesc cu persoane a căror stare de sănătate este precară.

Aprobarea acestor cereri se poate face pe baza unor adeverințe medicale, dar specialiștii au atras atenția că orele de școală făcute exclusiv online pot avea efecte negative.

Efectele negative pe care le au orele online asupra copiilor. Avertismentul dur dat de psihologi

Efectele negative pe care le au orele online asupra copiilor. Avertismentul dur dat de psihologi

O mamă a povestit că și-a trimis doar fiul de 12 ani la școală și că a ales ca fiica ei, în vârstă de 15 ani, să facă orele de școală online. Motivul este că fata are mai multe boli cronice.

„A fost o decizie foarte grea să aleg modalitatea aceasta, având în vedere că mai am un copil. Ar fi vrut să socializeze, să-şi cunoască colegii, să-şi cunoască cadrele didactice, dar deocamdată nu se poate, având în vedere evoluţia care este, cu COVID”, a spus femeia.

Ce efecte negative pot avea orele online asupra copiilor

Conducerea inspectoratului şcolar judeţean Argeş a spus că a început să primească cereri pentru desfășurarea orelor exclusiv online încă din prima zi a noului an școlar.

„Numărul este, însă, într-o dinamică, pentru că există părinţi care au o teamă faţă de coronavirus, există, deasemeni, unde copiii sunt într-o situaţie medicală deosebită sau sunt în contact cu persoane din familie, care se află în zona de risc”, a spus Liliana Murguleț, inspector general ISJ Argeş.

Totuși, un psiholog a avertizat că desfășurarea orelor exclusiv online poate avea efecte negative asupra elevilor.

„Copilul care învaţă online se simte separat, izolat de ceilalţi copii şi de colectivitate. Online-ul de lungă durată, în general, duce la efecte secundare negative, că de exemplu iritabilitate, irascibilitate, sentimente de inferioritate, de izolare”, a explicat psihologul Claudia Paraschiv.

Marți, numărul total al cazurilor de COVID-19 în România a ajuns la 114.648. Grupul de Comunicare Strategică a anunţat că 1.059 de persoane au fost diagnosticate în ultimele 24 de ore. Bilanțul deceselor la pacienți depistați cu coronavirus a ajuns la 4.503, după ce au fost raportate 45 de noi decese. La ATI sunt internaţi 496 de pacienţi.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI