După falimentul CIty Insurance, o altă companie de asigurări RCA se retrage din piața asigurărilor auto. Toţi şoferii trebuie să fie la curent după ce Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a aprobat retragerea companiei austrice.
Uniqa Asigurări, parte din grupul austriac Uniqa, a primit aprobarea ASF de a se retrage de pe piaţa RCA, după ce City Insurance a intrat în faliment, iar segmentul asigurărilor auto a intrat într-o perioadă agitată, cu majorări substanțiale de tarife, scrie zf.ro.
Astfel, ASF a informat că a aprobat ”retragerea, la cerere, a autorizaţiei pentru practicarea asigurării obligatorii de răspundere civilă auto pentru prejudicii produse terţilor prin accidente de vehicule şi tramvaie (RCA) acordată societăţii Uniqa Asigurări“.
De asemenea, companiile de unde șoferii își vor cumpăra RCA sunt Euroins, Allianz-Ţiriac, Omniasig, Asirom, Grawe, Groupama şi Generali. Cei şapte jucători au încheiat semestrul 1 din acest an cu un volum cumulat al subscrierilor de 1,19 miliarde de lei, reprezentând 53% din volumul total al subscrierilor pe piaţa RCA de 2,25 miliarde de lei.
De asemenea, în semestrul 1 din acest an, potrivit raportului întocmit de ASF, City Insurance încă figura în clasamentul jucătorilor din zona RCA, cu subscrieri de 1,04 miliarde de lei, iar compania Uniqa încă era prezentă pe piaţa asigurărilor obligatorii auto, cu subscrieri de 17 milioane de lei.
De altfel, Uniqa Asigurări a informat spre finalul lunii septembrie inenţia de a ieşi de pe semgentul RCA, susținând că deţine o cotă de piaţă de doar 0,5% și că a înregistrat mereu pierderi, conducerea companiei a decis să înainteze o cerere de retragere a licenţei de RCA la ASF.
Ținând cont de evenimentele din ultimele luni de pe zona asigurărilor auto obligatorii, se poate vedea cum prăbuşirea City Insurance, cel mai mare asigurător din România, atât la nivelul întregii pieţe, precum şi din zona de RCA, a adus un val de efecte negative.
Cel mai important efect este scumpirea preţurilor la poliţele RCA, care s-au dublat sau chiar triplat în unele cazuri.
Chiar dacă, legal, sunt soluţii care pot împiedica tarifarea exagerată a unui şofer cu risc ridicat, apelându-se la Biroul Asigurătorilor de Autovehicule din România (BAAR) de unde ar urma să fie repartizat la un asigurător, unde se calculează tariful de referinţă al ASF plus un factor N, scumpirile au stârnit reacţii semnificative.
În plus, multe service-uri auto au luat măsuri încă de când se vehicula un posibil faliment al CIty Insurance. Astfel, refuzul reparaţiilor în baza poliţelor City Insurance încă a rămas la unele service-uri. Administratorii acestor service-uri se tem că nu își vor mai primi banii înapoi.
Nu în ultimul rând, având ca model cele întâmplate cu City Insurance, asigurătorii RCA rămaşi în piaţă au decis să se protejeze şi mai mult, asta însemnând tot prețuri mai mari pentru șoferi.