Drumul din România care vrea să bată Transalpina. Timp de 40 de ani a fost un dezastru

Anca Manolica 27.11.2022, 08:09
Drumul din România care vrea să bată Transalpina. Timp de 40 de ani a fost un dezastru

O șosea care străbate peisaje superbe în Ardeal caută să concureze cu unul dintre cele mai spectaculoase drumuri din România: Transalpina. Tronsonul de peste 10 kilometri a fost reabilitat complet recent, după ce, vreme de 40 de ani, a fost un adevărat dezastru. Iată unde se află.

Noua Transalpina sau Transalpina Aradului, investiție de peste 4 milioane de euro

Potrivit preşedintelui Consiliului Judeţean Arad, Iustin Cionca, drumul județean Dieci-Dezna va putea deveni un drum asemănător celei mai înalte șosele din România, după o investiţie de peste 4 milioane de euro. Pe tronsonul de 11,3 kilometri nu s-a mai intervenit substanţial de peste patru decenii.

Drumul județean Dieci-Dezna, care se întinde pe 11,3 kilometri, este un proiect al Consiliului Județean Arad prin care este legată stațiunea Moneasa de Valea Mureșului. Acesta vine în completarea drumului județean Julița-Mădrigești, de 29 de kilometri, într-unul dintre cele mai dificile trasee montane din județ. Șoseaua va evidenția câteva dintre frumusețile zonei montane a judeţului Arad

„Păstrând, desigur, proporţiile, de la Juliţa la Dezna vom avea un drum asemănător cu Transalpina, doar de interes judeţean, într-o zonă poate chiar mai pitorească.

Îi va ajuta pe arădenii din comunităţile periferice să acceadă mai uşor la un loc de muncă și va fi o contribuţie suplimentară la combaterea depopulării micilor comunităţi de pe traseu”, a declarat preşedintele Iustin Cionca.

Drumul județean Dieci-Dezna
Drumul județean Dieci-Dezna

Cum s-a reabilitat de fapt această șosea

În ceea ce privește lucrările pe acest tronson de drum, nu se cunosc prea multe informații. La finele lunii august se săpau șanțuri de scurgere.

„Pe porțiunile critice, construim un șanț de scurgere betonat, între Dieci și Dezna, pe marginea noului drum județean. Șanțul va prelua apele pluviale, pentru a preveni spălarea fundației drumului (..)

Noi am numit acest drum „Transalpina Aradului”, pentru că este spectaculos și util pentru zeci de mii de oameni din zonă și pentru că poate atrage în Arad amatorii de drumeții montane”, spunea atunci preşedintele Iustin Cionca.

Potrivit glsa.ro, la finele lunii septembrie firma care a primit contractul a început să toarne primul strat de asfalt. Numai că, de atunci nu s-a mai auzit nimic despre această lucrare.

Zilele trecute, celebra șosea în care s-au investit peste 4 milioane de euro arăta mai rău ca un drum de țară. Iar asta se poate vedea dintr-o postare pe Facebook în care apar câteva imagini cu starea actuală a drumului.

„Spre Schengen, tot înainte! Mai punem un pod strâmb, mai niște stâlpi în șanț… Dezna-Dieci, o lucrare magistrală”, a scris un internaut pe pagina sa de Facebook.

Mesajul unui internaut / foto: ziare.com
Mesajul unui internaut / foto: ziare.com

De asemenea, sunt și mulți localnici nemulțumiți de faptul cei care reabilitează drumul respectiv le-au blocat practic accesul în curți.

Citește și: Ce nu ştiai despre Transalpina, locul magic din România. Secretele celei mai întalte şosele

„Dacă spun asta, iar o să mă înjure”
Urmăriți Impact.ro și pe
Anca Manolica
Nume: Anca MANOLICĂ Studii: Marketing și Comunicare în Afaceri, ASE București Experiență profesională: Mi-am început activitatea profesională în marketing și comunicare în sport...