Drumul de vis din România după care străinii sunt înnebuniți. Ajunge la o mare unică în Europa

Andra Daoud 25.09.2022, 09:29
Drumul de vis din România după care străinii sunt înnebuniți. Ajunge la o mare unică în Europa

România are câteva șosele pe care cei cărora le place să conducă nu ar trebui în niciun caz să le rateze. Dacă unele dintre ele, precum Transfăgărășanul sau Transalpina sunt arhi-cunoscute, există și unele mai puțin celebre, însă extrem de spectaculoase. O astfel de șosea traversează Ceahlăul și ajunge la o mare unică în Europa.

Drumul de vis din România care i-a cucerit pe străini

Axialul, sau Drumul Județean 155 F este, fără doar și poate, una dintre cele mai frumoase șosele din România. Drumul pornește din satul Izvorul Muntelui și șerpuiește pe la poalele masivului Ceahlău. Cei care conduc pe această șosea întâlnesc peisaje care le taie respirația, însă de departe punctul principal de atracție este lacul de acumulare de la Bicaz, denumit și „Marea dintre munți”, un lac cu un aspect unic în Europa.

Cei pasionați de trasee montane pot urca de pe Axial pe traseul Lutul Roșu, dar și spre Poiana Macilor, Jgheab și Hotar. Primul dintre ele este cel mai accesibil, celelalte adresându-se mai degrabă celor cu experiență. Calitatea șoselei este una destul de bună, având în vedere că aceasta a fost reabilitată în urmă cu doi ani.

Lucrările de reabilitare au costat 50 de milioane de lei, bani obținuți de Consiliul Județean Neamț prin programul PNDL. Spre deosebire de clasicul drum DN 15, care se află pe malul stâng al lacului, Axialul scurtează calea către stațiunea Durău cu aproximativ 70 km, fiind preferat atât de turiști, cât și de localnici.

Drumul de vis din Romania dupa care strainii sunt innebuniti. Ajunge la o mare unica in Europa
Axialul are 247 de curbe de-a lungul a 20 de km

Drumul a fost construit în perioada comunistă

La fel ca alte șosele din România care traversează munții, și Axialul este un drum care a fost gândit drept strategic. Șoseaua a fost construită în perioada comunistă, iar ultima reabilitare fusese făcută în urmă cu mai mulți ani, astfel că drumul era un coșmar pentru șoferi, înainte să fie refăcut, adică înainte de anul 2020.

Cu toate acestea, șoseaua reprezenta în continuare o atracție pentru motocicliști și pentru cei care dețin vehicule de off-road. După reabilitare, drumul a pus din nou în valoare stațiunea Durău, aflată la capătul lui. Condusul pe această șosea este cu adevărat relaxantă pentru șoferi, deoarece șoseaua șerpuiește prin munte, prin păduri, iar pe o lungime de 20 km nu se află nicio localitate.

Pe lângă frumusețea lui și faptul că este o atracție turistică în sine, drumul are și o importantă componentă practică, atât pentru turiști, cât și pentru localnicii din zonă. Pentru că scurtează semnificativ distanța, turiștii care au nevoie de asistență medicală sau de Salvamont ajung mult mai repede fie la Bicaz, fie la Piatra Neamț.

De-a lungul celor 20 km de șosea se află nu mai puțin de 247 de curbe, traseul fiind unul sinuos, iar șoferii sunt nevoiți să circule cu viteză redusă și să se adapteze la condițiile de drum. Acest lucru nu este însă un impediment, ci o oportunitate de a admira peisajele pitorești.

Urmăriți Impact.ro și pe