Două companii aeriene, vizate de un control amplu. Președintele ANPC: „Măsurile vor fi în consecință”

Elena Avramescu 05.07.2022, 14:35
Două companii aeriene, vizate de un control amplu. Președintele ANPC: „Măsurile vor fi în consecință”

În ultimele lunii, turiștii români s-au confruntat cu o reală problemă odată ce au ajuns în aeroport, constatând cu stupoare faptul că li s-a anulat zborul, fără nicio explicație. Din păcate, acest fenomen pare să nu fie stopat prea curând, ținând cont de grevele de pe marile aeroporturi care au loc în fiecare săptămână, din cauza lipsei de personal acumulată în perioada pandemiei, dar și a cererii prea mari din partea turiștilor.

Etapele pe care trebuie să le parcurgi pentru recuperarea banilor după anularea zborurilor

Foarte multe persoane nu știu că au posibilitatea să ceară anumite compensații pentru un zbor anulat, iar aici vorbim despre o sumă de aproximativ 600 de euro. Horia Constantinescu, președintele ANPC, a vorbit mai multe despre acest lucru iar până la ora actuală s-au depus în jur de 500 de solicitări cu privire la serviciile a două companii aeriene low cost, precum Wizz Air și Ryan Air.

În acest sens, după sute de plângeri, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a decis să inițieze o investigație la companii aeriene care activează pe teritoriul României, fiind vorba despre cele mai utilizate companii aeriene de către turiștii români, Wizz Air și Ryan Air, investigație demarată de Direcția Generală de Control și Supraveghere Piață, în colaborare cu Centrul European al Consumatorilor România.

„De la Cuza am învățat că nu trebuie folosite două măsuri pentru același lucru. Povestea cu ocaua mică. Dacă s-a evaluat activitatea unei companii aeriene, atunci trebuie să o verificăm și pe a celorlalte, aflate în aceeași situație. Trist este că aici povestea va fi mai lungă, cele două nefiind de pe teritoriul României. Chiar și pe jos, pentru că avioanele lor nu prea mai zboară, vom ajunge la destinație și măsurile vor fi în consecință! Drum bun să avem!”, a declarat Horia Constantinescu, președintele ANPC, conform informațiilor publicate de Mediafax.

Cum iti recuperezi banii după ce ti s-a anulat zborul cu avionul
Pasageri in aeroport cu zboruri anulate

Toți cei care achiziționează bilete de voiaj și întâmpină probleme ulterioare cu zborul sunt rugați să se adreseze, mai întâi, operatorilor economici de transport aerian sau chiar agențiilor de turism intermediare, dacă este cazul, pentru găsirea unor soluții de comun acord.

Cu toate acestea, dacă drepturile consumatorilor sunt încălcate, este de datoria fiecăruia să se adreseze autorităților, mai ales că, în conformitate cu Regulamentul European nr. 261, consumatorii au dreptul să solicite compensații de maxim 600 de euro, pentru un singur zbor anulat. Unele companii pot sa refuze acest lucru, pe motiv că au oferit un zbor alternativ, însă trebuie să le amintiți că această compensare se aplică chiar dacă v-au dat alte bilete valabile în altă zi sau la altă oră.

Un truc de care nu trebuie să uitați este să vă uitați la termenii și condițiile de pe site-urile companiilor aeriene, unde poate să fie precizat că „rambursarea, în termen de șapte zile, a întregului cost al biletului, la prețul de achiziție pentru partea sau părțile de călătorie neefectuate și pentru partea sau părțile deja efectuate, în cazul în care zborul devine inutil în raport cu planul de călătorie inițial al pasagerului”.

În acest fel, dacă tot vi se refuză înapoierea banilor, puteți să apelați la ANPC și să le dați toate informațiile necesare, cu dovezi clare de plată a biletelor și probleme de comunicare cu compania aeriană, precizându-le și paragraful de mai sus.

Urmăriți Impact.ro și pe