Doi adolescenți din Bistrița au murit după ce mașina în care se aflau a fost lovită de tren. Bariera pe care CFR era obligată să monteze nu exista

Iancu Andreea, Ozana Mazilu 17.01.2022, 21:57
Doi adolescenți din Bistrița au murit după ce mașina în care se aflau a fost lovită de tren. Bariera pe care CFR era obligată să monteze nu exista

Accidentele rutiere în care sunt implicați și minorii nu mai contenesc. După tragedia cu cele două copile accidentate pe trecerea de pietoni de către un polițist, alți doi adolescenți din Bistrița și-au găsit sfârșitul după ce un tren a lovit mașina în care se aflau. Totul ar fi pornit de la lipsa barierei de la trecerea cu calea ferată, pe care CFR este obligată să o instaleze, dar care nu există.

Tragedie la trecerea cu calea ferată. Un tren a lovit mașina în care se aflau doi tineri din Bistrița. Adolescenții și-au pierdut viața

Doi frați, adolescenți, din Bistrița, în vârstă de 13 și 15 ani, au murit după ce mașina în care se aflau a fost lovită de tren. Tragedia s-a petrecut la o trecere cu o cale ferată nesemnalizată corespunzător, deși CFR ar fi trebuit să monteze o barieră în acea zonă. Teribilul accident a avut loc în județul Bistrița-Năsăud, autovehiculul în care tinerii se aflau fiind spulberat la impactul cu trenul și ulterior aruncat într-un șanț. Alături de cei doi se aflau tatăl și unchiul copiilor.

Trecerea la nivel cu calea ferată era semnalizată doar cu crucea Sfântului Andrei, șoferul menționând în fața polițiștilor că nu a observat indicatorul, mai cu seamă pentru că era noapte. Mașina era condusă de către unchiul tinerilor decedați, băieții fiind pe bancheta din spate. Cu toții se întorceau din Bucovina, după ce cumpăraseră doi câini ciobănești pentru ferma lor din Mureș. În accident au pierit și cei doi câini pe care familia tocmai îi cumpărase, în timp ce șoferul și tatăl copiilor au fost răniți, leziunile nepunându-le viața în pericol

„Copiii erau jos în mașină, numai tatăl și șoferul au reușit să iasă afară și urlau” a povestit un pasager din tren”, potrivit stirileprotv.ro.

Doi adolescenți au murit în Bistrița după ce mașina lor a fost lovită de tren
Accident feroviar grav în Bistrița

România, probleme grave privind semnalizarea trecerilor cu calea ferată

Deși o lege obligă CFR Infrastructură să monteze bariere pe toate drumurile naționale și europene, aflate la mare risc de accidente, actul normativ nu este deocamdată luat în considerare de către autoritate. Trecerea la nivel cu calea ferată în care cei doi adolescenți au pierit era semnalizată doar cu indicatorul „STOP” și crucea Sfântului Andrei. Mai cu seamă noaptea, semnalele luminoase și acustice sunt esențiale pentru șoferi, precum și barierele.

Accidentele produse la trecerile la nivel cu calea ferată sunt extrem de frecvente în România. Automatizarea sistemului de avertizare din aceste locuri predispuse accidentelor grave lipsește cu desăvârșite. În ciuda totalului de 5.025 de treceri la nivel cu linia ferată, conform datelor din august 2021 de la CFR Infrastructură, 3.449 dintre ele sunt semnalizate cu crucea Sfântului Andrei. De asemenea, doar 252 au barieră automată, în timp ce 436 dispun de barieră mecanică, iar 888 de astfel de treceri au semnale acustice și luminoase.

Potrivit unui act normativ din 2018, CFR Infrastructură ar fi fost obligată să monteze până în 2020 bariere sau semibariere pe toate drumurile naţionale și europene. Pentru că investițiile lipsesc cu desăvârșire în privința CFR, în 2020, instituția a instalat doar 15 bariere. Anul trecut, doar 20 de astfel de semnalizări au fost făcute cu banii din bugetul companiei. Din păcate, astfel de accidente tragice continuă să aibă loc în țara noastră, în lipsa semnalizării corespunzătoare.

Urmăriți Impact.ro și pe
Iancu Andreea
Redactor online din 2013 și absolventă a UNIBUC, Facultatea de Litere, Specializarea Studii Europene. De asemenea, absolventă a cursurilor de Master din cadrul SNSPA, Facultatea de Comunicare și...