Directorul general Renault: retragerea din Rusia creează „o situaţie foarte complexă” pentru companie

Bogdan Bârliga 28.03.2022, 09:52
Directorul general Renault: retragerea din Rusia creează „o situaţie foarte complexă” pentru companie

Grupul Renault a anunţat săptămâna trecută că va opri activităţile de la uzina din Moscova şi că analizează posibilele opţiuni legate de participaţia din cadrul AvtoVAZ.

Dar grupul francez este constructorul auto mondial cu cea mai mare expunere în Federația Rusă și această decizie va afecta profiturile.

Situație complexă la Renault

Directorul general de la Renault, Luca de Meo, a avertizat că retragerea constructorului auto francez din Rusia creează „o situaţie foarte complexă” pentru companie, se arată într-un articol publicat de Reuters.

Într-un mesaj trimis angajaţilor, Luca de Meo a spus că Renault va face din securitatea angajaţilor principala sa prioritate pe măsură ce analizează opţiunile pentru operaţiunile sale din Rusia, în urma invadării Ucrainei.

Miercuri, Renault a informat că şi-a redus previziunile referitoare la profitul operaţional şi fluxul de numerar în 2022 şi de asemenea analizează o depreciere a activelor cu 2,2 miliarde de euro ca urmare a posibilelor costuri pentru suspendarea operaţiunilor din Rusia.

Renault este producătorul auto mondial cu cea mai mare expunere pe Rusia şi în consecinţă are mai mult de pierdut decât orice altă companie occidentală de pe urma plecării din Rusia. În ultima lună capitalizarea de piaţă a Renault s-a redus cu aproape 40%.

Cum va fi afectat planul “Renaulution”

Renault anunțase la începutul acestui an că a decis să vândă pe piața din Europa doar mașini cu sisteme de propulsie electrice.

Renault vrea ca până în 2030 să vândă în Europa doar vehicule electrice, faţă de obiectivul precedent de 90%, declara la acel moment directorul general Luca de Meo.

Luca de Meo a mai precizat că la nivel de grup se pregătesc condiţiile pentru ca Renault să fie un brand 100% electric până în 2030.

În planul strategic “Renaulution” prezentat anul trecut grupul francez își propunea că până în anul 2025 jumătate din lansările de noi modele în Europa să fie vehicule electrice.

Dar situația din Rusia va schimba cu singuranță planurile inițiale pentru că grupul francez va fi puternic afectat și va fi nevoit să refacă strategia de electrificare.

O nouă abordare și pentru Dacia

O parte importantă a strategiei Renault de relansare se baza pe combinarea mărcilor low-cost Dacia şi Lada într-o singură divizie de afaceri.

Mașinile vândute sub brandul Lada urmau să fie construite pe baza platformei Dacia și ar fi trebuit să fie produse în uzina de la Moscova.

Avtovaz a anunţat după anunțul grupului francez de oprire a a operațiunilor că va lucra singur, fără componente auto fabricate în străinătate, după ce producătorul auto francez a informat că suspendă operaţiunile în Rusia.

Urmăriți Impact.ro și pe
Bogdan Bârliga
Este editorul coordonator al secției Auto de pe Impact.ro. A început să lucreze în presă din anul 2002 și a experimentat mai multe domenii de activitate ( politic, social, economic) până...