Dieta alcalină, pas cu pas. Meniu pe zile și păreri pro și contra

Emanuela Pană / 27.11.2020, 10:28

Încă din cele mai vechi timpuri, poate chiar de când s-a inventat zicala „ești ceea ce mănânci“, oamenii au fost preocupați să se mențină sănătoși, încercând să aibă o alimentație corectă. Omenirea nu a beneficiat niciodată de un bagaj de informații mai mare decât în prezent – sute de diete, regimuri care promit reducerea aproape miraculoasă a greutății corporale, rețete pentru menținerea frumuseții trupului, etc. Acum, singura problemă rămâne: cum o alegi pe cea potrivită pentru tine? În continuare vom vorbi despre dieta alcalină și cum o aplicăm în mod corect pentru a obține un rezultat optim.

Dieta alcalină, tot ce trebuie să știi

Dieta alcalină, bazată în mare parte pe fructe și legume, a fost concepută cu scopul de a reduce aciditatea din sânge și a fi un „impuls“ pentru sănătatea organismului. Această cură peste ideală pentru persoanele cărora le place să mănânce mult, deoarece nu pune accentul pe cantitate, ci mai degrabă pe echilibrul dintre alimentele alcaline, care ar trebui consumate în proporție de 75%, și cele acide, ce ar trebui să reprezinte restul de 25%.

Alimente acide: carne, pește, produse lactate, ouă, cereale, citricele.

Alimente alcaline: fructe, legume, nuci, leguminoase. Pepenele, caisele, bananele, fructele de pădure, curmalele, smochinele, sparanghelul, țelina, cartoful dulce, sunt doar câteva exemple.

Alimente neutre: grăsimile naturale, zaharurile.

De asemenea, discuția despre alimentele care stau la baza acestei diete se poate face doar în prezenta termenului „pH“, care măsoară nivelul de alcalinitate sau de aciditate al acestora. Astfel, scala pH-ului din sânge pleacă de 0, care indică cel mai scăzut nivel de aciditate, și poate ajunge la 14, maximum de alcalinitate.

Nivelul optim al pH-ului se situează între 7,40 şi 7,45, ceea ce înseamnă un sânge ușor alcalin. Revenind la dieta care poate că încă vă este un tărâm necunoscut, vă spunem că ea a devenit populară în anul 2013, când Victoria Beckham, urmată de alte celebrităţi precum Jennifer Aniston, Elle Macpherson, Kelly Ripa, a declarat că se simte excelent, o persoană renăscută complet, plină de viață.

Citește și: Totul despre dieta militară. Meniul acesteia și ce rezultate se pot obține

Meniu și păreri pro și contra

Meniul zilnic poate fi alcătuit după bunul plac, însă ne-am gândit că un exemplu este binevenit, pentru a vă ajuta să țineți cu ușurință dieta alcalină. Astfel, vă puteți face o idee despre cum trebuie combinate alimentele, pentru a vă putea bucura de un rezultat optim.

Dieta alcalină - meniu plus păreri pro și contra
Dieta alcalină – meniu plus păreri pro și contra

La micul dejun puteți consuma pâine integrală, o roșie proaspătă și puteți bea un ceai de ghimbir. Dieta presupune și gustări, așa că puteți mânca o mână de semințe de dovleac sau o banană. Totodată, la micul-dejun sucurile sau shake-urile de fructe și legume reprezintă o bună combinație alcalină.

La prânz puteți alege dintre următoarele variante sănătoase și alcaline: leguminoase (mazăre, linte, năut, fasolea mung), pe care le puteți servi alături de orez integral, diverse salate de crudități, lângă care puteți adăuga germeni de diverse cereale sau legume (de grâu, linte, ridichi, lucernă, broccoli, etc.), piure de legume, supe-creme, diverse combinații cu quinoa, care conține, de exemplu, mai multe proteine decât carnea. Dacă tot am adus vorba de carne, ideal ar fi să nu o adăugați lângă leguminoase, pentru că, după cum se știe, carnea este acidă.

Cina trebuie să fie cât mai ușoară, pentru a nu îngreuna digestia, și nu trebuie să includă alimente de origine animală. Așadar, puteți consuma legume preparate la aburi cu adaos de germeni de cereale, supe, piure de legume, etc. În ceea ce privește fructele, nu este indicat să mâncați prea multe seara, în special înainte de culcare.u

De asemenea, vă sfătuim să:

  • includeți în meniu, pe cât posibil, alimente naturale, sănătoase, neprocesate;
  • la mesele principale este indicat să aveți două treimi alimente vegetale și o treime alimente de origine animală;
  • optați pentru lactatele vegetale;
  • obișnuiți-vă să consumați quinoa și hrișcă, două alimente care au o valoare nutrițională uriașă;
  • beți multă apă și ceaiuri din plante.

Păreri pro și contra

În general, medicii nutriţionişti nu se declară amatori ai dietei alcaline, principalul motiv fiind eliminarea unor grupe de alimente fără ca măcar să existe o intoleranţă sau sensibilitate alimentară. De asemenea, un alt inconvenient al acestei cure este, pentru multe persoane, interzicerea cafelei. Potrivit nutriționiștilor, dieta alcalină este o dietă vegană, fără gluten, care se concentrează în special pe consumul de legume şi fructe, fapt ce nu este pe placul celor care nu vor să excludă carnea din alimentație.

În schimb, dieta alcalină este preferată de persoanele cărora le place să mănânce mult, pentru că nu este o dietă restrictivă. Partea bună și apreciată pe forumuri a acestei cure este că încurajează consumul de fructe, legume şi leguminoase şi se reduce consumul de alimente procesate şi alcool.

 

 

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI