Desertul dulce și cremos: cornulețe fragede cu smântână și unt

Cornulețe fragede cu smântână și unt

Cornulețele fragede cu smântână și unt este unul dintre cele mai populare preparare apreciate de întreaga familie. Le puteți găti într-o zi de weekend sau în zilele de sărbătoare. Aveți nevoie de doar câteva ingrediente, iar modul de preparare este extrem de simplu.

Cornulețe fragede cu smântână și unt. Ingrediente

  • 200 g unt
  • 200 g smântână
  • 1 linguriță drojdie
  • 400 g făină (sau cât este nevoie până când aluatul nu se mai lipește de mâini)
  • gem de prune
  • nuci
  • 100 g rahat
  • 100 g zahăr pudră

Cornulețe fragede cu smântână și unt. Mod de preparare

Topești untul la foc mic și îl lași să se răcorească. Pui untul într-un bol în care vei face aluatul, adaugi smântâna și amesteci cu o lingură, apoi pui drojdia și omogenizezi.

Adaugi făina și frămânți (ai grijă să nu pui prea multă din prima, doar până când aluatul este destul de moale și nu se lipește de mâini).

Lași aluatul la rece 30 de minute, apoi mai frămânți un pic. Îl împarți în 10 bucățele mici și formezi din ele biluțe pe care le pui pe masa presărată cu făină.

Fiecare bilă o întinzi cu făcălețul într-o foaie subțire și rotundă. Tai în 8 benzi uniforme, pui pe fiecare un pic de umplutură (gem cu nucă sau rahat) și le rulezi (dinspre exterior spre interior).

Le așezi apoi în tava tapetată cu hârtie de copt și le coci pentru 15-20 de minute la 180 de grade C. Le scoți când sunt usor rumenite, le așezi pe un platou, le lași să se răcească apoi le tăvălești prin zahăr pudră, este rețeta recomandată de Bucătăraș.ro.

Beneficiile nucilor

Acizii omega 3 pe care nucile îi conţin protejează împotriva iregularităţii bătăilor inimii care duc la apariţia atacurilor de cord, scad nivelul de trigliceride şi colesterolul „rău“ şi îl cresc pe cel bun pentru organism.

Nucile sunt o sursă excelentă de fibre, care ajută la menţinerea funţionării intestinelor, scăzând nivelul colesterolului şi controlând nivelul de zahăr în sânge, prevenind apariţia diabetului zaharat de tip 2.

Nucile au numeroase beneficii

Nucile au numeroase beneficii

Este un amino-acid care ajută la îmbunătăţirea sănătăţii vaselor de sânge, relaxându-le şi făcându-le mai flexibile şi mai puţin predispuse apariţiei cheagurilor.

De asemenea, arginina are un rol important în creşterea sistemului imunitar.

Este un puternic antioxidant care luptă împotriva radicalilor liberi, prevenind deteriorarea ţesuturilor şi a celulelor roşii. În plus, vitamina E este  esenţială pentru o piele sănătoasă şi un sistem imunitar puternic.

Nucile au un conţinut important de minerale

  • sinteza colagenului, construcţia oaselor şi articulaţiilor, metabolismul glucidelor, steroizilor şi a unor hormoni proteinici)
  • cuprul (contribuie la integritatea membranelor celulare, limitează formarea radicalilor liberi, creşte imunitatea, reduce simptomele artritei, menţine vasele arteriale sănătoase)
  • potasiul (susţine activitatea cardiacă)
  • calciul (indispensabil pentru asigurarea solidităţii osoase şi funcţionării celulelor musculare şi nervoase)
  • fierul (permite transportul oxigenului prin hemoglobină globulelor roşii).
DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI