Descoperirea de pe fundul oceanului care i-a uimit pe cercetători. Seamănă cu drumul spre continentul pierdut

Ioana Bucur 11.05.2022, 09:02

O echipă de cercetători a făcut o descoperire fabuloasă pe fundul oceanului Pacific. În imaginile surprinse de oamenii de știință în apropiere de Hawaii, ceea ce pare a fi un drum spre continentul pierdut este, de fapt, cu totul altceva, rezultatul unei „activități antice” în regiune. Reacțiile celor implicați, chiar în momentul în care au ajuns în fața formațiunii bizare au fost surprinse într-o înregistrare video: „E o nebunie!”.

A fost descoperit un drum spre continentul pierdut?

Imaginile publicate recent au creat un „val” de reacții. O nouă descoperire făcută de oamenii de știință seamănă, spun unii, cu drumul din cărămidă galbenă din cartea „Vrăjitorul din Oz”, în timp ce alții păreau să creadă că este o cale ascunsă spre continentul pierdut – Atlantida.

Oricând de impresionante ar fi teoriile, cei care au fost implicați în cercetările de pe fundul oceanului și care au observat formațiunea din stâncă spun că este, de fapt, dovada geologică a activității vulcanice antice din apropiere de Hawaii.

Formațiunea bizară, care seamănă cu un drum pietruit, este localizată pe creasta Liliʻuokalani din Monumentul Național Marin Papahānaumokuakea (PMNM) din Oceanul Pacific.

PMNM este una dintre cele mai mari zone marine de conservare din lume – mai mare decât toate parcurile naționale din SUA la un loc – iar cercetătorii au explorat doar aproximativ trei la sută din fundul mării.

Echipajul navei de cercetare Nautilus a văzut formațiunea și a descris-o drept „drum din cărămidă galbenă” și „drumul către Atlantida” într-un videoclip publicat recent.

„Este drumul către Atlantida”, se aude spunând un cercetător prin radio. — „Drumul de cărămidă galbenă? adaugă un altul, în timp ce un alt membru al echipei îl numește „bizar” și „nebun”.

Echipa a explicat că „Ceea ce poate arăta ca un „drum din cărămidă galbenă” către orașul mitic Atlantida este cu adevărat un exemplu de geologie vulcanică activă antică”.

„Echipa noastră a observat formațiuni geologice unice și fascinante în timp ce explora creasta Liliʻuokalani din cadrul Monumentului Național Marin Papahānaumokuakea.”

Nautilus și-a petrecut cea mai mare parte a lunii aprilie studiind geologia și sistemele biologice ale „muntilor submarini” – munți subacvatici cu origini vulcanice.

„La vârful muntelui Nootka Seamount, echipa a observat o formațiune de tip „albie uscată a lacului”, acum identificată ca un flux fracturat de rocă hialoclastită (o rocă vulcanică formată în erupții de înaltă energie unde se depun multe fragmente de rocă) până la fundul mării)”, a adăugat echipa într-o declarație.

Nava de explorare este operată de Ocean Exploration Trust, care transmite în direct ceea ce vehiculele sale de scufundări operate de la distanță văd în adâncime.

Ioana Bucur