Descoperire uluitoare în Marea Neagră. Cercetătorii au crezut că nu văd bine

Elena Avramescu 05.03.2021, 10:59
Descoperire uluitoare în Marea Neagră. Cercetătorii au crezut că nu văd bine

Descoperire de necrezut în Marea Neagră. Biologii marini au făcut o descoperire șocantă în Marea Neagră și spun că apariţia ei ar putea fi folositoare, asta deoarece filtrează apa.

Descoperire uluitoare în Marea Neagră

Este vorba despre o anumită specie de stridie care trăieşte în Oceanul Pacific, iar acum se găsește și în adâncurile Mării Negre.

Stridia a fost folosită în acvacultură, în zona Mării Negre. Ea nu este originară de aici, este originară din Pacific. Nu au fost evidenţiaţi până în prezent indivizi vii sau populaţii viabile, în niciuna din zonele unde au fost efectuate aceste serii de acvacultură. Iar în momentul în care am identificat această populaţie am fost surprinşi, a spus biologul marin, Elena Buhaciuc.

Astfel, din punctul de vedere al mai multor specialişti marini, această specie de scoică este şi foarte benefică pentru ecosistem, însă apariţia ei în Marea Neagră are multiple avantaje.

Aduce un beneficiu din punctul nostru de vedere, atât economic, cât şi ecosistemic. Pentru că ea ocupă o nişă goală în prezent. Fiind o scoică filtratoare aduce un beneficiu curăţând apa. Şi, bineînţeles, odată ce ar avea populaţii viabile şi recoltabile ar putea aduce şi un beneficiu economic, a mai spus biologul marin pentru Dobrogea TV.

Descoperire uluitoare in Marea Neagra
Descoperire in Marea Neagra

Se pare că aceste specii invadatoare creează dezechilibre în Marea Neagră iar melcul Rapana Venosa a fost semnalat pentru prima dată în anul 1948. Acesta s-a hrănit cu bancurile de stridii, iar o meduză, care a fost descoperită în Marea Neagră în urmă cu trei decenii, s-a hrănit cu zooplanctonul din apă format din crustacee mici. Se pare că acestea reprezentau sursa de hrană pentru mulţi peşti. În plus, meduzele au devorat şi icrele şi larvele peştilor, ceea ce a dus la reducerea numărului de vieţuitoare din Marea Neagră.

În decursul timpului, în Marea Neagră s-au aclimatizat tot mai multe specii de scoici, care acum sunt considerate ca făcând parte din apele noastre. Prin 1980 a apărut în Marea Neagră scoica Scafarca, având un impact mai mic, iar un deceniu mai târziu în speciile pescarilor s-au găsit două specii noi de crabi.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI