Deficitul de componente dă peste cap planurile industriei auto

Bogdan Bârliga 19.10.2021, 16:31
Deficitul de componente dă peste cap planurile industriei auto

Deficitul de componente dă peste cap planurile industriei auto și duce la probleme importante de producție la nivel global. Pe lângă angajați au de suferit și clienții pentru că în unele cazuri livrarea mașinii comandate se poate amâna cu mai multe luni.

Ford reduce temporar producția în fabrica de la Craiova

Ford reduce temporar producția la fabrica din Craiova din cauza lipsei de semiconductori. Până pe 21 octombrie la uzină se va lucra doar într-un singur schimb, în loc de trei așa cum era normal.

Oprirea a afectat atât secția de producție vehicule, cât şi pe cea de producție motoare. Angajații care stau acasă vor beneficia de o indemnizație în valoare de 78% din salariul de bază.

Sunt considerate prioritare comenzile pentru mașinile deja contractate, au anunţat reprezentanții companiei citați de rador.ro.

Skoda reduce semnificativ producția

Și Skoda, parte a grupului Volkswagen AG, a anunţat reducerea semnificativă a producţiei, pentru o perioadă de două săptămâni, din cauza deficitului global de cipuri şi alte componente.

Începând cu data de 18 octombrie pe parcursul celor două săptămâni de întrerupere, Skoda intenționează să finalizeze 10.000 de maşini care nu erau terminate, rămânând în funcţiune doar o linie de producţie, conform informațiilor publicate de reuters.com.

Lipsa globală de microcipuri reduce producția și în fabricile Toyota

Toyota va produce maxim doar 900.000 de autovehicule la nivel global în luna noiembrie. Acest lucru reprezintă o reducere cu 15 procente față de planul inițial de producție pe luna noiembrie prin care compania niponă ar fi intenționat să fabrice 1 milion de vehicule.

Oficialii companiei au declarat că producția va fi recuperată din luna decembrie și au precizat că Toyota va face tot posibilul pentru a compensa volumul pierdut.

Celule de criză la departamentele de Supply Chain și Achiziții de la Dacia

Lipsa componentelor este atât gravă în industria auto încât în luna iulie reprezentații Dacia declarau că au creat celule de criză la departamentele de Supply Chain și Achiziții pentru a face față situației.

Uzina de la Mioveni și-a redus în acest an de mai multe ori producția ori chiar a fost suspendată activitatea. Producția fabricii a fost sistată în mai multe zile din lunile februarie, martie, aprilie, septembrie și octombrie.

Perspective pentru industria auto din România

În anul 2020, producția de autoturisme în România a ajuns la 438.107 unități, în scădere cu -10.67 % față de anul 2019 când au fost produse 490.412 unități.

Dacia a raportat 259.199 de mașini produse, în scădere cu 34.8% comparativ cu 2019, iar Ford a anunțat o producție totală de 179.008 de unități.

Conform datelor furnizate de Asociația Constructorilor de Automobile din România (ACAROM) productia de autoturisme in România, în primele nouă luni ale anului 2021 se situează la un volum de 315.115 unitati.

În perioada ianuarie – septembrie 2021 Dacia a produs 194.497 unități și Ford 120.618 unități.

Rămâne de văzut dacă cei doi producători locali vor reuși cel puțin să se mențină la nivelul producției de anul trecut.

Urmăriți Impact.ro și pe