Decizie istorică la FC Barcelona. Oficialii clubului catalan au bătut palma pentru un contract uriaș de sponsorizare cu compania Spotify. Suma pe care o va primi formația „blaugrana” este una amețitoare: aproape 100 de milioane de euro pe sezon. Înțelegerea prevede și schimbarea numelui legendarului stadion Camp Nou.
Anunțul oficial al înțelegerii dintre FC Barcelona și Spotify urmează să fie făcut astăzi, scrie Marca, citând RAC1. În urma semnării contractului, compania suedeză va fi noul sponsor oficial atât al echipei de fotbal masculine cât și al celei feminine. Formația catalană ar urma să încaseze nu mai puțin de 280 de milioane de euro pentru cei trei ani de contract.
Una dintre prevederile esențiale din contract se referă la schimbarea numelui stadionului Camp Nou. Pe lângă denumirea arhicunoscută a legendarei arene va apărea și numele noului sponsor, anunța sursa citată.
Spotify este o companie suedeză de servicii de streaming audio, care a fost fondată în 2006. Directorul executiv este Daniel Ek, care are o avere estimată la 3,1 miliarde dolari.
În prezent, sponsorul principal al Barcelonei este Rakuten, însă înțelegereadintre cele două părți se va încheia la finalul acestui sezon. Contractul a început în 2017 și prevedea venituri de 55 de milioane de euro pe sezon, de aproape două ori mai puțin față de cât va încasaclubul catalan de la noul sponsor.
[rssfeed id='1609318597' template='list' posts=2]În 2015, clubul din capitala Spaniei a semnat un contract de sponsorizare cu IPIC (International Petroleum Investment Company), societate deținută de membrii familiei regale din Abu Dhabi. Acordul prevede schimbarea numelui stadionului din „Santiago Bernabeu” în „Abu Dhabi Bernabeu”, după modernizarea sa. Înțelegerea le-a adus „galacticilor” 500 de milioane de euro în următorii 20 de ani. Ceea ce înseamnă 25 de milioane de euro pe sezon.
Aceasta nu este singura lovitură pe care a dat-o Real Madrid cu arena sa. Clubul din capitala Spaniei va încasa nu mai puțin de 400 de milioane de euro pe an în schimbul închirierii stadionului unei firme din SUA – Legends – pentru diverse evenimente. Acordul se întinde pe o perioadă de 25 de ani.
Stadionul Santiago Bernabeu se află în prezent în lucrări de modernizare, ce ar trebui să fie finalizate până la sfârşitul anului sau începutul lui 2023, după care va avea acoperiş retractabil şi va fi placat cu oţel. Arena va avea gazon retractabil şi va putea fi folosită şi pentru alte sporturi, ca tenis sau baschet, precum şi pentru congrese sau târguri comerciale. Costul modernizării este estimat la circa 800 de milioane de euro.